פרס ישראל בתחום מפעל חיים יוענק לנעמי סטוצ'ינר

נעמי סטוצ'ינר, היא הזוכה בפרס ישראל על מפעל חיים. סטוצ'ינר זוכה בפרס על הקמת 'בית איזי שפירא', המשפיע על חייהם של אלפי אנשים עם מוגבלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 19:31 יט באדר התשפ

פרס ישראל בתחום מפעל חיים יוענק לנעמי סטוצ'ינר
ארכיון, צילום: לע"מ. עודד קרני

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע הערב (א') על זכייתה של כלת פרס ישראל בתחום מפעל חיים -גב' נעמי סטוצ'ינר, וברך אותה על זכייתה בפרס. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופסור משה בר אשר יו"ר הוועדה, כשלצדו החברים: השופטת נאוה בן אור, פרופסור שרה יפת, הגברת מרים פרץ ומר נתן שרנסקי.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי "פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תש"ף מוענק  לגברת נעמי סטוצ'ינר על פעילותה החברתית מעוררת ההשראה למען שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. גברת סטוצ'ינר שעלתה מדרום אפריקה עם בעלה והקימה בישראל את ביתה, מקדישה את חייה לעשייה חברתית. השיא של פעילותה, היה בהקמת 'בית איזי שפירא', המשפיע על חייהם של אלפי אזרחים מדי שנה. בית איזי שפירא הפך מכשיר לשינוי חברתי עבור אנשים עם מוגבלות והביא לשינוי מהותי בתפיסה החברתית, במדיניות הלאומית  וביצירת שוויון הזדמנויות לאנשים אלה."

נעמי סטוצ’ינר (72), לבית שפירא, הנה יזמית חברתית עם ניסיון רחב בפיתוח שירותים חברתיים למגוון רחב של אוכלוסיות. מי שייסדה את בית איזי שפירא ברעננה מחזיקה ברזומה של 40 שנות פעילות ציבורית, בעיקר בשילוב אנשים וילדים עם מוגבלויות בחברה. היא ילידת יוהנסברג בדרום אפריקה עלתה לארץ ב-1970, ומאז לא מפסיקה לשרת הציבור. בעבר כבר הוכתרה כיקירת העיר רעננה אך כעת היא גם זוכה לפרס ישראל אל הארגון שהיא עומדת בראשו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן