תמה הפגישה בבית הנשיא, האם תהיה ממשלת אחדות?

לאחר שנשיא המדינה הודיע כי יטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, זאת לאחר שזה השיג 61 מנדטים. נעשה מאמץ אחרון מצד הנשיא להרכיב ממשלה רחבה, בין אם בשם האחדות או בשל הצורך לממשלת חירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 21:19 יט באדר התשפ

תמה הפגישה בבית הנשיא, האם תהיה ממשלת אחדות?
מאמצים אחרונים לאחדות, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בתום סבב התייעצויות שקיים עם ראשי המפלגות, מודיע הערב (א') נשיא המדינה ראובן ריבלין כי יעניק מחר את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר כחול לבן בני גנץ. עם זאת, זימן נשיא המדינה את ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו ואת גנץ עצמו לפגישה דחופה, מטרת הפגישה היא ניסיון אחרון להקים ממשלה רחבה. לאחר שעה וחצי תמה הפגישה אך טרם ידוע מה מסקנותיה.

כחול לבן והליכוד יצאו בהודעה משותפת בעקבות הפגישה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר כחול לבן, בני גנץ הודו לנשיא המדינה על הזמנתו לפגישה המשותפת. השניים סיכמו כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם".

נזכיר, כי מוקדם יותר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוא שסלל את הדרך לגנץ לקבל המנדט מנשיא המדינה. ליברמן המליץ על גנץ לנשיא, ואפשר בכך לגנץ את השגת 61 המנדטים הדרושים להרכבת הממשלה. עוד קודם לכן, חברי ברשימה המשותפת המליצו גם הם פה אחד על יו"ר כחול לבן.

במקביל, מוקדם יותר הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי יבלום את ניסיונות כחול לבן להחליפו מחר ביו"ר כנסת חדש. "זהו מהלך פוליטי חפוז שמטרתו  לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות" אמר אדלשטיין, והודיע כי לא יעלה מחר את אפשרות החלפתו להצבעה.