הרב הראשי לישראל: יש להוסיף "אבינו מלכנו" לאחר תפילת עמידה

הראשון לציון משגר אגרת לציבור, בה הוא קורא להישמע להנחיות משרד הבריאות, ומבקש מציבור המתפללים להוסיף קטעים מתפילת "אבינו מלכנו" הכתובים לאחר תפילת 18: "והן אל כביר לא ימאס תפלת רבים ויחיש לגאלנו גאולת עולם"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 15/03/20 16:45 יט באדר התשפ

הרב הראשי לישראל: יש להוסיף "אבינו מלכנו" לאחר תפילת עמידה
הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף משגר אגרת לציבור בה הוא קורא להישמע להנחיות משרד הבריאות לאור התפשטות נגיף הקורונה, וכן להוסיף קטעים מתפילת "אבינו מלכנו" שלאחר תפילת העמידה.  

"בימים אלו שלצערנו הרב רבים נמצאים בהסגר בגלל וירוס הקורונה אשר רבים חללים הפילה ברחבי העולם. שומה עלינו לשוב אל אבינו שבשמים, ולב יודע מרת נפשו על מה עליו לשוב ולהתחזק בשעה קשה זו" פותח נרה את דבריו, ״מחובת ההשתדלות של כל אחד ואחד גדולים וקטנים, לציית להוראות רשויות הבריאות המתפרסמות ומתעדכנות בכלי התקשורת", "חלילה וחס לא לזלזל בכך. ובפרט כאשר שומעים על המתרחש בימים אלו ברחבי העולם רחמנא ליצלן".

הרב מוסיף ומבקש מכל אחד מהמתפללים להוסיף בתפילתו את הפסוקים בתפילת "אבינו מלכנו" המופיעים לאחר תפילת עמידה. "כמו כן, חובה קדושה על כל אחד ואחד לשתף עצמו בצרת הציבור, ולומר לאחר תפלת העמידה את נוסח אבינו מלכנו (מלבד הקטעים הקשורים לעשרת ימי תשובה בלבד), ולכוון בכך ובפרט באומרו: "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך". וכבר פרסמנו נוסח תפלה שיש לומר בפתיחת ההיכל ביום שבת ובימי שני וחמישי. והן אל כביר לא ימאס תפלת רבים. ויחיש לגאלנו גאולת עולם. ויקיים בנו דברי חז"ל 'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל'. וכימי צאתנו מארץ מצרים יראנו נפלאות. ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום".

המכתב של הרב הראשי

המכתב של הרב הראשיצילום: ללא