שקד: "לא יעקבו אחרי חולי קורונה. אפקח על כך"

שרת המשפטים לשעבר התייחסה לכוונת הממשלה לקיים מעקב דיגיטלי אחרי חולים בקורונה: "לא יעקבו אחרי חולי קורונה. המטרה לאתר מהר את המיקומים ולעדכן את האנשים שהיו בסביבתם. בכוונתי לפקח ולוודא שזה נעשה למספר שבועות בלבד והמידע יושמד מיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 12:27 יט באדר התשפ

שקד: "לא יעקבו אחרי חולי קורונה. אפקח על כך"
איילת שקד, צילום: פלאש 90

ח"כ איילת שקד ענתה הבוקר (א') לשאלות גולשים בפייסבוק לייב והתייחסה לכוונה לבצע מיכון לטלפונים הסלולריים, כדי לאתר את מסלולי חולי הקורונה, ולסערה שהתעוררה בעקבותיה. לדברי שקד, "לא יעקבו אחרי חולי קורונה. המטרה רק לאתר מהר מאד את המיקומים שחולה קורונה היה בהם כמה ימים לפני גילוי המחלה ולעדכן במיידית את כל מי שבא עימו במגע או שהה בסביבתו".

שרת המשפטים לשעבר הוסיפה: "זה צעד קיצוני שפוגע קשות בפרטיותם של האנשים שהיו בסביבת החולה, אבל זה יכול לצמצם משמעותית את התפשטות המחלה, להציל חיי אדם ולחסוך הרבה כסף למדינה ולאזרחים.
כחברת כנסת בכוונתי לפקח על אופן הביצוע ולוודא שהפעולה הזו נעשית למספר שבועות בלבד ושהמידע יושמד מיד". 

עוד ביקשה שקד מהציבור שלא להיכנס לפאניקה, ולא לאגור מזון: "אני קוראת לכולם לשמור על המבוגרים במשפחה. אבא שלי לא הגיע אלינו לארוחה בערב שבת, כי החלטנו שלא נכון, בעת הזו, לצאת למקומות לא הכרחיים. תשמרו על בריאותם של ההורים ועל הסבים והסבתות שלכם, תמנעו כעת ממפגשים עימם ויציאתם למקומות לא הכרחיים.
אין מחסור במזון במדינה. אני לא אוגרת מזון. קניתי רק מה שאני צריכה", אמרה.

על המשבר הכלכלי אמרה שקד: "אנחנו נכנסים למשבר כלכלי קשה וחריף. עצמאים נפגעים מאד. צריך לתת דמי אבטלה לעצמאיים ולדחות תשלומים למדינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן