ליברמן: נתניהו רוצה בחירות - דרך דה-לגיטימציה למפלגות האופוזיציה

יו"ר ישראל ביתנו שב על קריאתו להקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן בלבד, והצהיר כי ישראל ביתנו תתמוך בממשלה כזו, אך טען כי אינו מאמין לראש הממשלה, וכי הוא מעוניין בבחירות חדשות ולא בשום דבר אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 12:06 יט באדר התשפ

ליברמן: נתניהו רוצה בחירות - דרך דה-לגיטימציה למפלגות האופוזיציה
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תהיה אחדות? יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טוען הבוקר (א') כי ראש הממשלה נתניהו איננו מעוניין בממשלת אחדות, אלא בהליכה לבחירות חוזרות בתוך חצי שנה עד שמונה חודשים. לדברי ליברמן, נתניהו מבקש להעביר את חוק החסינות ואת פסקת ההתגברות, וזו המטרה היחידה שלו.

"אני חייב להודות שתחושתי, מההופעות של רה"מ בימים האחרונים קשה ביותר", כתב ליברמן. "הודעתי שבכל הנוגע למאבק בקורונה ישראל ביתנו תתמוך בכל הצעדים הנחוצים ללא קשר למצב הפוליטי.

"אני מצפה מרה"מ שיפרסם את כל הצעדים שבכוונתו לנקוט, ויציין במיוחד את אותם צעדים שבהם הוא זקוק לסיוע של ישראל ביתנו בכנסת ובכלל, ונשמח לעמוד לרשותו. לגבי ממשלת חירום לאומית - במידה ואכן מדובר בקריאה אמיתית ולא במצג שווא, חייבים להקים אותה משתי המפלגות הגדולות בלבד ואת כל שאר המפלגות להשאיר בחוץ. זה לא הזמן לפתוח במו"מ קואליציוני מסורבל לחלוקת תפקידים, משרדים ותקציבים. לשתי המפלגות הגדולות, ביחד 69 מנדטים ורשת ביטחון של ישראל ביתנו, של 7 מנדטים, מובטחת מראש".

נתניהו. זו מגיפה עולמית

נתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עם זאת, ליברמן טוען כי איננו מאמין לנתניהו: "אבל מכיוון שאני מכיר את נתניהו יותר מיום אחד, השתכנעתי שמאחורי הקריאות לא עומד שום דבר מעבר למשחק האשמות וניסיון לדה-לגיטימציה של כל מפלגות האופוזיציה. היעד האסטרטגי לא השתנה - פסקת ההתגברות + החוק הצרפתי. התנאי ההכרחי לכך הוא בחירות חדשות והשגת 64-63 מנדטים לקואליציה חרדית משיחית בראשות נתניהו.

"המסקנה היא שנתניהו רוצה לצאת תוך חצי שנה עד 8 חודשים לבחירות חדשות על כנפי המנצח הגדול של הקורונה.
בסיכומו של דבר - הים הוא אותו ים, הערבים אותם ערבים וביבי אותו ביבי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן