מאתיים חולי קורונה בישראל: ההנחיות החדשות נכנסות לתוקף

מספר הנדבקים בנגיף בישראל הגיע למאתיים, מהם שניים במצב קשה ו-11 במצב בינוני. 157 מאושפזים בבתי החולים, ועוד 34 נמצאים באשפוז ביתי, שזוכה לביקורת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/03/20 09:12 יט באדר התשפ

מאתיים חולי קורונה בישראל: ההנחיות החדשות נכנסות לתוקף
הגבלות גם בתחבורה הציבורית, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, והמספרים ממשיכים לגדול. נכון להבוקר (א') עומד מספר חולי הקורונה בישראל על 200. בעדכון שהוציא משרד הבריאות נאמר כי מבין החולים, 178 במצב קל, 11 במצב בינוני ושניים במצב קשה. יש לציין שמבין ה-200, ארבעה כבר החלימו ושוחררו לבתיהם. 

154 מהחולים מאושפזים בבתי החולים השונים, ועוד 34 נמצאים באשפוז ביתי. חמישה חולים בדרכם לאשפוז. 

מצב חולי הקורונה בישראל נכון להבוקר

מצב חולי הקורונה בישראל נכון להבוקרצילום: משרד הבריאות

האשפוז הביתי זוכה לביקורת בימים האחרונים, בעיקר בשל העובדה שקשה מאוד לאדם המתגורר עם אנשים נוספים לשהות בבידוד מוחלט. שר הביטחון בנט הסביר הבוקר כי הממשלה ומשרד הביטחון נערכים להקמת מלוניות ברחבי הארץ, בהן יוכלו להתאשפז החולים במצב קל, תחת השגחת צוות רפואי קבוע ובבידוד מוחלט.

כזכור, משרד הבריאות פרסם הלילה הנחיות חדשות ומחמירות, לפיהן רוב העסקים בישראל, הקניונים ומקומות הבילוי, ולמעשה כל עסק, מלבד אלו המוכרים תרופות או מזון (שאיננו לצריכה במקום, כמו מסעדות) - כלומר סופרים, מכולות, רשתות פארם ובתי מרקחת, יהיו סגורים עד להודעה חדשה.

בנוסף, הורה משרד הבריאות על השבתה מוחלטת של כל מערכת החינוך, לרבות החינוך המיוחד, וכן של כל מוסדות ההשכלה הגבוהה, הישיבות והכוללים. וכן המליץ לעבוד מהבית ככל הניתן, ולהימנע ככל האפשר משימוש בתחבורה הציבורית. בנוסף הוטלה הגבלה על התכנסות של יותר מעשרה בני אדם.