מתמודדים עם הקורונה: הנחיות השירות הלאומי-אזרחי

מנכ"ל רשות השירות הלאומי - אזרחי הוציא הנחיות חדשות לגבי ההיערכות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. במכתב למתנדבים כתב "בזמנים שכאלו יש צורך גדול עוד יותר בפעילותנו לחיזוק החוסן החברתי הלאומי וסיוע לחלשים ולנזקקים לשמור על רווחת חייהם ככל שניתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 08:22 יט באדר התשפ

מתמודדים עם הקורונה: הנחיות השירות הלאומי-אזרחי
ראובן פינסקי. מנכ"ל השירות הלאומי , צילום: ללא קרדיט

מנכ"ל רשות השירות הלאומי - אזרחי, ראובן פינסקי, פנה אתמול (שבת) במכתב למתנדבים והמתנדבות השירות הלאומי אזרחי ובו קרא להקשיב להנחיות משרד הבריאות  בנוגע לנגיף הקורונה וכן כתב מספר הנחיות בנוגע לעבודות המתנדבים. 

פינסקי כתב כי מדובר במצב שלא היה כמותו. והוסיף "אני גאה לקבל פניות רבות של בקשות להנחיות מה לעשות במקומות השירות, מתוך רצון להתנדב ולהמשיך ולקדם את המשימות עליהן כולכם מופקדים ביום יום. ובכל זאת, לאור המצב המורכב שנוצר ישנן מגבלות רבות על השירות הלאומי. במקביל, אנו נערכים לשילוב מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי-אזרחי במשימות לאומיות, ככל שיידרש וככל הניתן.

עוד כתב, "בהמשך להנחיות אלו, להלן הנחיות ספציפיות הנוגעות למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי-אזרחי: 
1. ככלל, על כל מי שלא יכולה להגיע לשירות הלאומי לדווח לרכזת האחראית עליה במיידי,ולעדכן אותה במקום שהותה.
2. כל מקום שירות שהנחה את מתנדביו בכתב שלא להגיע או שהמקום סגור, אין להגיע לשירות.
3. בדוח הנוכחות יש למלא "חופשה מיוחדת קורונה".
4. ככלל בנות ובני השירות יגיעו למקומות השירות במידה והם נשארו פתוחים והוחלט בגוף המפעיל שהבנות חיוניות להמשך תפקודו, וכל זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
5. במקומות בהם יש צורך בהתמגנות כגון בתי חולים מסוימים ועוד, כל התמגנות שמקבלים העובדים תקבלנה בנות השירות. קבלת אמצעים אלו יהוו תנאי לשירותן במקום.
6. היות וכרגע התחבורה הציבורית פועלת כסדרה, לא צפויות בעיות של תחבורה למקום השירות וממנו. עם זאת, ככל שתוגבל הנסיעה בתחבורה הציבורית ולא תתאפשר הגעה למקומות השירות, ידווחו המתנדבים על כך לרכזת שלהן וימלאו בדוחות הנוכחות כאמור בסעיף 3.

קורונה בישראל. ארכיון

קורונה בישראל. ארכיוןצילום: תומר נויברג, פלאש 90

אוכלוסיות מיוחדות:
1. בייחוד בתקופה זו עולים צרכים רגשיים מיוחדים בכלל האוכלוסיה ובאוכלוסיות אלו בפרט. לכן, נבקש מכלל הגופים המוכרים את מלוא תשומת ליבם לאוכלוסיות אלו ועל פי ההנחיות.
2. באוכלוסיות מיוחדות לא תתקיים הכשרה קבוצתית אלא רק הדרכה פרטנית
ובהקפדה על כל הכללים תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.
3. יש לנסות ככל הניתן לשמור על השגרה של הדרכות פרטניות לאוכלוסיות מיוחדות ובמיוחד בתקופה זו, לשיקול של כל אחד מהגופים המוכרים.

דיור:
1. ככלל, אין צורך להגיע לדירות השירות בזמן שאין תקן פעיל לאור ההנחיות שלעיל.
2. כל גוף מוכר ינחה את המתנדבים שלו בנוגע לשהייה בדירות ובהתאם לכללי משרד הבריאות.
3. יש לעשות כל מאמץ לאפשר למתנדבות הבודדות ולחסרות עורף משפחתי להישאר בדירות במצב נוח וטוב, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 לסיום כתב פינסקי, "מתנדבות ומתנדבים יקרים, זכרו תמיד ובמיוחד כעת, אנו חייבים בערבות הדדית אחד לשני. השירות הלאומי מהווה משענת אמיתית לאנשים רבים כל כך הנדרשים לסיועכם. נעשה הכל כדי להמשיך לסייע לאותם אנשים ונירתם יחד למשימות לאומיות גדולות שתתבררנה בימים הקרובים.