מקוואות הגברים ייסגרו. הרבנים הראשיים: לציית לכל הנחיה

המשרד לשירותי דת הורה על סגירת המקוואות לגברים ברחבי הארץ, כחלק מהנחיות משרד הבריאות. הרבנים הראשיים בהודעה: "כל הנחיה בריאותית היא ההלכה בעת הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 07:39 יט באדר התשפ

מקוואות הגברים ייסגרו. הרבנים הראשיים: לציית לכל הנחיה
מקווה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

נגיף הקורונה מתפשט, ומשרד הבריאות מחמיר מאוד את ההנחיות. כחלק מההנחיות החדשות, לפיהן אסורה התקהלות של מעל 10 אנשים, מערכת החינוך תושבת כליל ועוד, הודיע המשרד לשירותי דת על סגירת כל מקוואות הגברים בישראל.

נמסר כי לאחר התייעצות שהתקיימה הלילה בין מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס למנכ"ל משרד הבריאות והצוותים המקצועיים במשרד, ולאחר היוועצות שקיים המנכ"ל מול הראשון לציון הרב יצחק יוסף והשר יצחק וקנין, הוחלט על סגירת מקוואות הגברים החל ממחר בבוקר. הודעה זו מתייחסת לכלל מקוואות הגברים, ציבוריים ופרטיים כאחד.


להורדת הקובץ

בנוסף, הרבנים הראשיים לישראל יצאו בקריאה לציבור, לפיה חובה לשמור על הנחיות משרד הבריאות כפי שהם, וכל הנחיה בריאותית היא ההלכה בעת הזו. 

עוד נמסר כי הרבנים מקיימים דיונים ובדיקות מול גורמי המקצוע לגבי חופות, תפילה במניין, הלוויות ועניינים נוספים וברגע שתתקבל הכרעה היא תפורסם מיד. הרבנים הראשיים קוראים לכל בית ישראל יחד עם שמירת ההנחיות הבריאותיות להרבות בתפילה ובתחינה לה׳ שיסיר מאיתנו את המגיפה הזו במהרה.