השר פרץ: גם החינוך המיוחד יישאר סגור

לאחר הגנים והפעוטונים, שר החינוך החליט לסגור גם את מוסדות החינוך המיוחד. טרם הוחלט האם לסגור גם את הפנימיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/20 22:24 יח באדר התשפ

השר פרץ: גם החינוך המיוחד יישאר סגור
הרב פרץ. לא מבטל את הלימודים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך הרב רפי פרץ הודיע לפני שעה קלה כי ההחלטה לסגור את מוסדות החינוך התרחבה גם למוסדות החינוך המיוחד, אולם טרם התקבלה החלטה לגבי מוסדות לימוד. 

"השגרה היומיומית שלנו משתנה. בהתאם להחלטה הערב של ראש הממשלה, משרד הבריאות והמל"ל מחר לא יופעלו גני הילדים. לאחר דיון במשרד הוחלט שהחינוך המיוחד לא יפתח מחר את לימודיו", הסביר הרב פרץ. 

על פי ההנחיות החדשות: כ- 50.000 ילדי חינוך מיוחד הלומדים במוסדות החינוך המיוחד לא ילמדו. לכ-.90,000 תלמידים בסיכון יינתן מענה חינוכי במרכזי החירום. כ- 20,000 תלמידים שנמצאים במסגרת הפנימיות לא ילמדו. מתוכם כ- 2,800 תלמידי נעל"ה ותלמידים שאינם ברי פינוי ישארו ללון בפנימיות, ויקבלו מענה חינוכי. 

כמו- כן, יתבטלו כל הפעילויות הבלתי פורמליות (כגון: טיולים, סיורים, פעילות של תנועות נוער, ארגוני נוער, מכינות קדם צבאיות, חוגים וצהרוניות). גם הבגרויות שאמורות היו להתקיים לאורך השבוע באנגלית בעל פה, באומנות מעשית ומבחני הלומדים במסלול יג ו- יד, לא יתקיימו. 
 

משרד החינוך קבע כי על פי ההנחיות שנקבעו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, החל מיום א' 15.3.2020 בתי הספר יהיו סגורים לגמרי, ובכללם החטיבות העליונות.

בתוך כך, לא יתקיימו:
▪בחינות בגרות לכיתות י"ג י"ד , 
▪לא יתקיימו הבחינות המעשיות באומנות מוזיקה תיאטרון ומעבדה 
▪ לא יתקיימו בחינות באנגלית בע"פ.
▪לא יתקיימו מתכונות, ולא שיעורי תגבור לקראת מתכונות.
▪תלמידים לא יורשו להגיע לבתי הספר, ואף המורים, 
▪יש לסגור את המבנים ולהשאירם סגורים עד להודעה אחרת.