אדלשטיין מבהיר: הכנסת תושבע ביום שני, המתכונת תקבע לאחר הערכת מצב

יו"ר הכנסת הסביר כי על מנת לשמור על פיקוח הפרלמנטרי בתקופת משבר, הכנסת תושבע במועדה. במקביל ישנו קיפאון במגעים בין כחול לבן לליכוד לממשלת חירום לאומית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/20 20:26 יח באדר התשפ

אדלשטיין מבהיר: הכנסת תושבע ביום שני, המתכונת תקבע לאחר הערכת מצב
יוחלף ביום שני?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בצל החמרת ההוראות בשל נגיף הקורונה, יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מבהיר כי השבעת חברי הכנסת ה-23 תקיים במועדה: "ביום שני הקרוב חברי הכנסת ה- 23 יושבעו וכנסת חדשה תצא לדרך. חשיבותו של פיקוח פרלמנטרי בתקופת משבר אינה מוטלת בספק וזאת מטרתו העיקרית של בית הנבחרים".  אדלשטיין הבהיר כי על אופן ביצוע ההשבעה יוחלט לאחר הערכת מצב נוספת שאקיים מחר עם גורמי המקצוע השונים". 

במקביל, כחול לבן ממשיכים לדרוש כי תתקיים הצבעה על החלפת יושב ראש הכנסת. חבר הכנסת ניסנקורן שיגר מכתב ליו"ר הכנסת הנוכחי אדלשטיין ובו דרש כי יביא להצבעה את בקשתם ביום השבעת הכנסת. 

בתוך כך הקיפאון במגעים בין יו"ר כחול לבן בני גנץ לראש הממשלה נתניהו ממשיך, וכרגע ישנו נתק מוחלט בין הצדדים אחרי הקריאה להקמת ממשלת חירום. 

כזכור, לאחר ההחלטה סגירת מוסדות הלימוד יצאה קריאה של הליכוד וכחול לבן לממשלת חירום לאומית, אולם שתי המפלגות חתמו את ההודעות שלהם כי הם מחכים לתשובה מהמפלגה היריבה, אולם עד כה אף מפלגה לא הסכימה לתנאים של המפלגה השנייה.