בני עקיבא מורה לבטל את הפעילויות בסניפים בשבת

בעקבות הוראת משרד החינוך, בתנועת בני עקיבא החליטו כי השבת לא יתקיימו פעילויות בסניפים ברחבי הארץ, בנוסף גם מסע פסח בוטל, כל החניכים שנרשמו יקבלו זיכוי משפחתי מלא.

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/03/20 21:51 טז באדר התשפ

בני עקיבא מורה לבטל את הפעילויות בסניפים בשבת
צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הוראת משרד החינוך, כי בעקבות הקורונה יבטלו הלימודים ברחבי הארץ, משפיעה גם על תנועות הנוער בישראל. התנועה הגדולה ביותר של הציונות הדתית, בני עקיבא, ערכה ישיבה בעקבות ההנחיות של משרד החינוך והגיעה להחלטות קשות. בין ההחלטות יבטלו כל פעילויות הסניפים החל כבר מהשבת הקרובה, כל הסניפים ישבתו. ובנוסף מסע פסח המסורתי יבוטל, זאת לאחר שגם העלייה לביריה בוטלה היום גם כן בשל נגיף הקורונה.

מזכ"ל התנועה, יאיר שחל יצא בהודעה למשפחות ולסניפים: "בשבועות האחרונים עקב התפשטות נגיף הקורונה, אנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות ובתיאום רציף עם גורמי המקצוע ואנשי משרד החינוך. התנועה מעבירה הנחיות לרכזים ולקומונריות באופן שוטף  על מנת להתמודד באופן המיטבי עם התפשטות הנגיף".

שחל מציין מהם שתי ההשלכות העיקריות: "לאור הצהרת ראש הממשלה הערב, ההחלטה על עצירת מוסדות החינוך והקריאה להמעיט בכינוסים שאינם הכרחיים להלן 2 עדכונים מרכזיים:

  • אנו לא נקיים פעילות בסניפי התנועה בשבת הקרובה- שבת פרשת כי תשא י"ח אדר 14/3. הנחיה זו כוללת גם את יום מחר שישי י"ז אדר
  • מסע פסח לא יתקיים השנה וכל החניכים שנרשמו יקבלו זיכוי משפחתי מלא במערכת ההרשמות. מי שמעוניין בהחזר כספי מתבקש לפנות במייל למחוז אליו הוא משתייך"

שחל מסכם בקריאה כוללת: "אנו מקווים כי משרד החינוך יעביר בהקדם הנחיות מדויקות לתנועות הנוער  ולאחר מכן נעדכן על ההחלטות הרלוונטיות להמשך השבוע והמשך הפעילות למען העם, התורה והארץ. התנועה נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות ומשרד החינוך, ואנו כאמור נעדכן בכל שינוי בהוראות הפעילות בסניפים". בתנועה מקווים ודורשים שבכל הסניפים יעמדו בדרישות.