הרב הראשי: להימנע מלהגיע לכותל המערבי

הרב הראשי לישראל מפרסם מכתב לציבור בו הוא קורא להישמע להוראות משרד הבריאות באופן גורף: "אין שום הנחיה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות", כותב הרב הראשי, ומבהיר כי יש להימנע מכל תפילה המונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/20 18:02 טז באדר התשפ

הרב הראשי: להימנע מלהגיע לכותל המערבי
הרב יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

התפשטות הקורונה נמשכת. הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, מפרסם הערב (ה') מכתב לציבור, בו הוא קורא להישמע באופן מוחלט להנחיות משרד הבריאות, ומבהיר כי אין שום הנחיה הלכתית שגוברת עליהן.

"באתי בזה להבהיר כי אין שום הנחיה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות", כותב הראשון לציון. "ההנחיה ההלכתית בנושא היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל, וכל הוראה היוצאת על ידם היא כהוראה הלכתית לכל דבר ועניין".

עוד מוסיף הרב יוסף במכתבו: "לבקשת משטרת ישראל, יש להימנע בשלב זה מלהגיע אל הכותל המערבי ולקיים שם תפילות המוניות. כל איש ואישה יתפללו סמוך לביתם, עד אשר יעבור זעם וירחמו מן השמים". הרב הראשי מנחה: גם בתי כנסת גדולים לא יקיימו תפילות עם ציבור גדול אלא יחלקו את ציבור המתפללים באופן שיעמוד בדרישות משרד הבריאות".

לגבי חתונות כותב הרב יוסף: "אין לדחות בשום אופן את החתונה, ויש לקיימן במועד באופן מצומצם כפי ההנחיות". 

מכתבו של הרב יוסף

מכתבו של הרב יוסףצילום: הרבנות הראשית לישראל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן