החלטה על השבתת מערכת החינוך מתקרבת: נתניהו ימסור הצהרה ב-20:00

במועצה לביטחון לאומי לוחצים להשבית את הלימודים, בשל התפשטות הקורונה, ובמשרדי החינוך והבריאות מתנגדים. ראש הממשלה יכריע בשאלה, אך ההערכה היא כי אין מנוס מהשבתה מוחלטת של מערכת החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/20 16:22 טז באדר התשפ

החלטה על השבתת מערכת החינוך מתקרבת: נתניהו ימסור הצהרה ב-20:00
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

האם מערכת החינוך בישראל תושבת בקרוב? בחדשות 13 דווח אחר הצהריים (ה') כי שר החינוך פרץ וראש הממשלה נתניהו שוחחו בטלפון, לקראת אפשרות כי מערכת החינוך תושבת, בשל התפשטות נגיף הקורונה, וההגבלות המתגברות של מערכת הבריאות. במקביל, על פי דיווח ב-ynet, במטה לביטחון לאומי מקיימים דיונים עם משרדי החינוך והבריאות, בשאלה האם להשבית את מערכת החינוך בישראל, לפחות עד חופשת הפסח.

בשעה 20:00 ימסור ראש הממשלה נתניהו הצהרה בנושא התפשטות הקורונה, ועד אז תיפול החלטה סופית לגבי השבתת מערכת החינוך. על פי דיווחים, במועצה לביטחון לאומי תומכים בהשבתת הלימודים, ובמשרדי החינוך והבריאות מתנגדים לכך. נראה כי ראש הממשלה נתניהו יצטרך להכריע במשבר.

במקביל, הודיעה אוניברסיטת בן גוריון כי ביום ראשון לא יתקיימו לימודים באוניברסיטה, והחל מיום שני יתקיימו שיעורים מקוונים, בניסיון לתת מענה לסטודנטים ולהמשיך את הלימודים. עוד לפני הצהרת ראש הממשלה, הודיעו בעיריות אשקלון, יבנה וגדרה כי לא יתקיימו מחר לימודים בתחומן. ההודעות יוחסו למזג האוויר אך גם "למצב הכללי בארץ".
בחלק מרשתות החינוך החרדיות יצאו כבר בהודעות שמחר לא יתקיימו לימודים, עוד טרם הכרזת ראש הממשלה. מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, הודיע 275 סניפי הרשת הכוללים 52 אלף תלמידים יפסיקו את הלימודים החל ממחר, לאחר התייעצות עם ההנהלה הרוחנית של הרשת. כך דווח ב'בחדרי חרדים'.

ההערכה במערכת החינוך כרגע היא כי הלימודים בכל מוסדות החינוך בישראל יושבתו, לפחות עד חופשת הפסח, בעוד כשלושה שבועות, ואף ייתכן שחופשת פסח תוארך. גורם בכיר במשרד החינוך אמר ל-ynet כי "מתוך המידע שמגיע למנהלי אגפי החינוך, בשל הקשיים של הפעלת המערכות - מתכוננים לסגירה מיידית של מערכת החינוך".

לדברי הגורם, "יש יותר ויותר שאלות ואם זה הולך לקראת מיני מגיפה זה יצריך הרבה מאוד אנרגיות מבחינת חיטוי ושמירה על הילדים, כמו גם עובדי ההוראה. גני הילדים ובתי הספר הם לא סטריליים. משרד הבריאות לוחץ על סגירת בתי הספר. כרגע רוצים לעצור את המגיפה וסגירת בתי הספר היא פעילות מניעה".  

פרץ. נבוך מהאירועים

שר החינוך רפי פרץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ד"ר אודי קלינר, סגן ראש שירותי בריאות הציבור, אמר היום: "סגירת בתי הספר על השולחן. לא יודעים מתי זה יקרה - אך בהחלט ייתכן". הוא הוסיף כי במשרד הבריאות מתכננים להרחיב את הקריטריונים לבדיקות הקורונה והדבר יפורסם עוד היום. "מספר הבדיקות יורחב ל-2,000 ביום, בשאיפה ליותר".

נזכיר כי מוקדם יותר הודיע שר החינוך, רפי פרץ, כי נכון לעכשיו השבתת הלימודים איננה על השולחן, על אף דרישת הסתדרות המורים: "כרגע, בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי, אין צורך בביטול הלימודים. אנחנו עם יד על הדופק בנושא ונעדכן. יש תיאום הדוק עם משרד הבריאות, אנחנו לא לוקחים סיכונים, ומצד שני אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר עם הוראות ברורות כיצד להתנהל בלימודים תחת המגבלות", אמר השר פרץ.‬