עמיר פרץ: "לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו"

במסיבת עיתונאים שערכה רשימת העבודה-מרצ, אמר עמיר פרץ שהוא יתמוך בהקמת ממשלה צרה בראשות בני גנץ "בתמיכת הרשימה המשותפת". על לוי-אבקסיס: "אני מגנה בכל תוקף איומים שהושמעו כנגדה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/03/20 13:56 טז באדר התשפ

עמיר פרץ: "לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו"
עמיר פרץ במסיבת העיתונאים, צילום: omer Neuberg/Flash90

במסיבת עיתונאים של רשימת העבודה-מרצ, ללא גשר של אורלי לוי-אבקסיס, הודיע ח"כ עמיר פרץ על המועמד שלהם עליו ימליצו לנשיא ביום ראשון הקרוב. "לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות בנימין נתניהו. נודיע לנשיא על תמיכתנו בבני גנץ כמועמד לראשות הממשלה".

;

על המשבר הפוליטי אמר פרץ שאינו מתכוון לרדת מהבטחת הבחירות שלהם. "כפי שהודעתי לפני הבחירות, אני תומך בהקמת ממשלה צרה בראשות בני גנץ, בתמיכת הרשימה המשותפת. המהלך נתקל בקשיים בתוך המפלגות, והודעתה של אורלי לוי אבקסיס מגדילה את הקשיים למימוש מהלך חשוב זה".

בהתייחסותו לנתק הזמני שהיה עם ח"כ לוי-אבקסיס הוא אמר "חרף התחושות הקשות אני ממשיך לקיים קשר עם ח"כ לוי אבקסיס ומקווה להגיע לתאום הפעילות העתידית איתה".פרץ אף ביקש להעביר מסר לפעילים: "אני מבקש לפנות לכל הפעילים הפוליטיים מכל המפלגות, וקורא להם לשמור על איפוק ולא לחצות קווים אדומים. אני מגנה בכל תוקף איומים שהושמעו כנגד ח"כ אורלי לוי אבקסיס".

בפתח ישיבת הסיעה נגע פרץ בדרכים להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. "אני פונה לשר האוצר ולראש הממשלה וקורא להם להגדיל את תקציב החירום להתמודדות עם השלכות ההתפשטות של נגיף הקורונה" וזאת, "בנוסף לצעדים שהוכרזו אתמול, יש לקבוע כי חברות הנאלצות לפטר עובדים, יוכלו להמשיך ולהעסיקם במעמד של עובדים בחופשה שתשולם דרך הביטוח הלאומי כדמי אבטלה. עובדים השוהים בבידוד יוכלו לקבל חופשת מחלה."

ראש מפלגת מרצ, ח"כ ניצן הרוביץ, דיבר גם הוא והתייחס למשפטו הקרב של ראש הממשלה נתניהו. "בשלישי הקרוב יפתח המשפט של ראש הממשלה הנאשם. אין לו מנדט מוסרי להמשיך לכהן, וגם תחושת החירום של הקורונה לא תסתיר את הניסיון המתמשך של נתניהו לרמוס את מערכות שלטון החוק".