איגוד ישיבות ההסדר: "עשויים להוציא את התלמידים לחופשה מוקדמת"

אורי פינסקי, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, אומר לכיפה, כי במידה ומשרד הבריאות יחמיר את הנחיותיו, תלמידי הישיבות עשויים לצאת לבין הזמנים מוקדם מהצפוי. "מומלץ לא לחזור לישיבות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/03/20 14:49 טז באדר התשפ

איגוד ישיבות ההסדר: "עשויים להוציא את התלמידים לחופשה מוקדמת"
ארכיון, צילום: פלאש 90, גרשון אלינסון

היום התקיימה פגישה בהשתתפות ראשי ישיבות ההסדר יחד עם ראש מטה איגוד הישיבות, אורי פינסקי, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה. פינסקי אומר כי באיגוד ישיבות ההסדר עוקבים בדריכות אחר הנחיות משרד הבריאות ומעדכן: "אנו עשויים להקדים את בין הזמנים לתלמידים". בנוסף, מתייחס פינסקי לאיסור התקהלות של עד 100 איש ואמר כי "ישיבות יצטרכו לשבור את הראש איך הן מקיימות את ההנחיות" תוך שהוא טוען כי פיזור תלמידי ישיבות הוא אפשרי במידה ולישיבות לא יהיו מענה. 

עוד הוסיף פינסקי ואמר כי נכון לעכשיו, באיגוד ממליצים לתלמידים שלא לחזור לישיבות בהן הם לומדים, עד לבהירות המצב והנחיות חדשות. פינסקי הדגיש כי הנחיות האיגוד עשויות להחמיר וזאת בהתאם לדברים שיוציא משרד הבריאות בהמשך היום. 

יש לציין כי ההנחיות החדשות שהוציא משרד הבריאות בעלות השלכות דרמטיות לתלמידי הישיבות תושבי חו"ל. על פי ההנחיות, תלמידים החוזרים לחופשה למשפחתם שבחו"ל, לא יוכלו לחזור לארץ במהלך הקיץ. משרד הבריאות הורה לישובות ההסדר כי אין לשכן תלמידים הדרושים בבידוד בתוך פנימיות הישיבה. משכך, לתלמידים לא יהיה היכן לשהות, דבר שייאלץ אותם להישאר בחו"ל. 

בתוך כך, בישיבת הסדר הר עציון הוציאו הנחיות לתלמידי הישיבה נוכח המצב. על פי ההנחיות, תלמידי הישיבה, על פי השיעורים השונים, יתפצלו הן בארוחות והן בבית המדרש בזמן הלימוד, כאשר גם תפילות וארוחות השבת יתקיים פיצול, כל שיעור במקום שייועד לו מראש.

הנחיות ישיבת הר עציון

הנחיות ישיבת הר עציוןצילום: ללא

בישיבת מרכז הרב הוציאו הנחיות דומות לתלמידים ואף החמירו לדרוש מהתלמידים לא להביא אורחים אל בין כותלי הישיבה.

הנחיות ישיבת מרכז הרב

הנחיות ישיבת מרכז הרבצילום: ללא