הרב הראשי: הנחיות משרד הבריאות מחייבות גם על פי ההלכה

בדף הנחיות שהוציא הרב הראשי, הרב דוד לאו, הדגיש הרב את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות מחשש להתפשטות הקורונה. עם זאת, כתב הרב לאו כי "אין לבטל מניין או שיעורי תורה ואין לבטל חופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/20 12:48 טז באדר התשפ

הרב הראשי: הנחיות משרד הבריאות מחייבות גם על פי ההלכה
הרב דוד לאו, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות החרפת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, פרסם אתמול (ד) ראש הממשלה את ההנחיות החדשות של משרד הבריאות בהן איסור קיום אירועים במקומות סגורים עם יותר ממאה משתתפים. כעת מפרסם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, דף הנחיות כיצד לנהוג עם המשך התפשטות הנגיף, גם בבתי הכנסת. 

הרב לאו קובע כי "ההנחיות הללו מחייבות גם על פי ההלכה! האדם מחויב לשמור על עצמו שלא יזיק את זולתו אף יותר מלשמור עצמו שלא יוזק. וירוס הקורונה יכול לעבור גם מאדם בריא לגמרי לאדם אחר ולסכן את זולתו. הדבר מחייב הקפדה מוחלטת על הוראות שנתנו גם אם הן קשות ומכבידות".

ההנחיה המרכזית היא שיש להגביל את מספר המתכנסים בבתי הכנסת למאה איש ולחלק את המניינים בהתאם לצורך. הרב הראשי כותב על היגיינה בבתי הכנסת: "חובה על גבאי בתי הכנסת להקפיד ולשמור על היגיינה מרבית בכל מרחב בית הכנסת. כולל אמצעי חיטוי ראויים". 

הרב התייחס גם לטהרת המשפחה וכתב כי "יש לקיים אורח חיים ושגרה בנושא טהרת הבית ואין מקום לחשוש. אשה שעפ"י ההנחיות אמורה להיות בבידוד תפעל כפי המתחייב ממצבה".

ביקור חולים נעשה בעייתי בתקופה זו. "מצות ביקור חולים חשובה, אבל יש להימנע מלקיימה במצב זה וגם לא לבקר בבתי מבוגרים מחשש העברת המחלה. יחד עם זאת יש למצוא את הדרך כיצד ניתן לסייע לאותם בודדים שאין מי שרואה את מצוקתם".

הרס לאו סיים את ההנחיות בקריאת הקפדה על שמירת הוראות אלו שהן חובה מן התורה: "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

הנחיות הרב הראשי

הנחיות הרב הראשיצילום: ללא

הנחיות הרב הראשי

הנחיות הרב הראשיצילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן