קהילת בית כנסת מקור חיים בירושלים נכנסה לבידוד

נשא של נגיף הקורונה התפלל בבית הכנסת שברחוב מקור חיים בירושלים והביא לבידודם של עשרות מתושבי השכונה, כמו גם לסגירת בית הכנסת. "המקום צריך לעבור חיטוי, עד אז הוא נשאר סגור"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/03/20 11:24 טז באדר התשפ

קהילת בית כנסת מקור חיים בירושלים נכנסה לבידוד
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית הכנסת המרכזי בשכונת מקור חיים בירושלים נסגר עד להודעה חדשה, כך תלה גבאי בית הכנסת על גבי דלת הכניסה ההודעה הופצה גם בין חברי הקהילה. הסיבה לסגר - אחד המתפללים שהגיע לבית הכנסת להתפלל בשבת אובחן כנשא של נגיף הקורונה, וכעת כלל תושבי השכונה נכנסו לבידוד, תוך שהם מעבירים את חג הפורים בבידוד בדירתם.

"אני מתכוון להתפלל בשבת הקרובה בבית, אין לי ברירה אחרת", אומר אחד מחברי הקהילה שנכנס לבידוד, "אני אמנם מרגיש טוב, אבל יש הנחיות חשובות שצריך למלא, זה לא המלצה. אני אתפלל ביחידות בשבת הקרובה". תושב נוסף בשכונה, שאינו שוהה בבידוד הסביר כי יעדיף להתפלל בשבת הקרובה בבית. "אני רגיל לנוסח הרגיל של בית הכנסת ולא רוצה ללכת לבית כנסת אחר. לכן אני מאמין שאתפלל בבית. חוץ מזה, שיש לי קושי להגיע לבתי כנסת רחוקים יותר".

יש לציין כי מרבית חברי הקהילה הם אנשים מבוגרים שנמצאים בקבוצת הסיכון להדבקות בנגיף. גבאי בית הכנסת, שמואל גואלי, הסביר לכיפה כי "בית הכנסת סגור ונעול. המתפללים לא יכולים להיכנס, והוא יעבור בהמשך חיטוי וניקוי כדי לוודא שתפילת המתפללים בבית הכנסת אפשרית. עד אז, המקום נעול ואין טעם להגיע לתפילה".