בעקבות הוראות משרד הבריאות: בישיבות ההסדר שוקלים לבטל את הלימודים

איגוד ישיבות ההסדר נערכים לשינויים בעקבות הודעת משרד הבריאות, על אי כינוס של מעל ל-100 איש. הרב מדן ראש ישיבת הר עציון מקווה שלא יצאו ל"בין הזמנים" מוקדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 21:16 טו באדר התשפ

בעקבות הוראות משרד הבריאות: בישיבות ההסדר שוקלים לבטל את הלימודים
בית מדרש. אילוסטרציה, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

החמרה במגבלות. ראש הממשלה ושר הבריאות החריפו הערב (ד) את הצעדים נגד המשך התפשטות נגיף הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אין לקיים התקהלויות עם למעלה ממאה איש במקומות סגורים". בעקבות כך גם בישיבות ההסדר נערכים לשינויים עקב ההחלטה של משרד הבריאות, איך יראו מעכשיו הלימודים בישיבות. 

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "בעקבות ההנחיות החדשות שיצאו, אנחנו מנסים לקבל מענה מסודר ממשרד הבריאות. נעדכן ברגע שנקבל. בינתיים בשיחת ועידה עם רבנים מהמועצה ממליצים להודיע לכל התלמידים שאינם בישיבה לא לחזור בינתיים עד שתהיה הבהרה". יש להדגיש כי זו רק המלצה ולא הנחיה מפורשת ממשרד הבריאות. המשמעות היא שנכון לעכשיו שתלמידי הסדר שטרם חזרו מחופשת פורים לישיבה, עדיף כי יישארו בבית.

בשיחה לכיפה עם ראש ישיבת "הר עציון", הרב יעקב מדן, הוא מבהיר כי בישיבתו, המונה מאות תלמידים ממתינים להוראות מדויקות ממשרד הבריאות. "אנו מתארגנים זמנית, עד להוראות מדויקות. אנו נפזר את התלמידים בצורה שלא יהיו יותר ממאה איש במקום אחד", מבהיר הרב. "ברוך השם בישיבה יש יותר מאולם אחד" מסכם הרב. בישיבה הקפידו גם על בידוד באשר לתלמידים המתגוררים בחו"ל, ומקווים שלא יאלצו לצאת ל"בין הזמנים" מוקדם השנה.

יש לציין כי ישיבת "הר עציון" היא יוצאת דופן היות שמדובר בישיבה שלה מתחם גדול וחדרי לימוד רבים. בישיבות אחרות גדולות שיהיו אין לרוב מתחם לימוד גדול. עוד השלכות שטרם נחשבו הם חדרי האוכל והמגורים בישיבה, כך שאין לדעת את ההשלכות. באיגוד הישיבות ממתינים להוראות מדויקות.