נתניהו: לא להתקהל במקומות סגורים יותר מ-100 איש

ראש הממשלה הכריז הערב על צעדים נוספים כדי לבלום את המשך התפשטות הקורונה, שהוגדרה הערב על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגיפה עולמית. "שוקלים את דחיית הלימודים באוניברסיטאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 19:27 טו באדר התשפ

נתניהו: לא להתקהל במקומות סגורים יותר מ-100 איש
צילום: דוברות משרד ראש הממשלה

החמרה במגבלות. ראש הממשלה ושר הבריאות החריפו הערב (ד) את הצעדים נגד המשך התפשטות נגיף הקורונה. נתניהו אמר כי "אין לקיים התקהלויות עם למעלה ממאה איש במקומות סגורים", וביקש להימנע ככל האפשר מקיום אירועים אם אין צורך בהם. על המצב באוניברסיטאות ואמר כי הם "שוקלים את דחיית הלימודים באוניברסיטאות". במוסדות להשכלה גבוהה נערכים למעבר לשיעורים מקוונים, הנחיות מדויקות לגבי שנת הלימודים האקדמית הבאה יפורסמו בהמשך. עם זאת, בתי הספר ימשיכו לפעול כרגיל כמו גם מערך התחבורה הציבורית.

בתחילת מסיבת העיתונאים שיבח נתניהו את אזרחי ישראל ופנה אליהם: "אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לשנות את שגרת חייכם כדי להתמודד עם האיום. זה לא קל. אנחנו הישראלים אוהבים לחבק, להתנשק וללחוץ ידיים". בהמשך לדבריו מהבוקר, אמר נתניהו כי ישראל נמצאת במצב טוב ממרבית המדינות וזאת בזכות שיעור האבטלה הנמוך ומצבם הטוב של הבנקים. 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עידכן ב"כאן 11" איך צריך להתנהל אדם שלא חש בטוב: "אנחנו אומרים לכל האנשים שיש להם חום מעל 38 מעלות, ושיעול או קוצר נשימה – אתם צריכים להיות בבידוד עד שיעברו התסמינים ועוד יומיים. אתם לא צריכים להגיע למרפאה או לצלצל למד"א – אלא אם אתם באמת צריכים עזרה רפואית".