מירי רגב: טקס הדלקת המשואות יתקיים ללא קהל

שרת התרבות הודיעה הערב על מספר צעדים שנועדו למנוע קריסה כלכלית של אמנים וגופי תרבות. בין הצעדים: הכפלת תקציב הקרן לאמנים במצוקה והקמת ועדה בין משרדית שתפעל למניעת קריסת תעשיית התרבות. רגב: "לתרבות יש תרומה משמעותית לחוסן הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 19:16 טו באדר התשפ

מירי רגב: טקס הדלקת המשואות יתקיים ללא קהל
השרה מירי רגב. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר דיון הערכות נוסף שקיימה הבוקר (ד) החליטה שרת התרבות, מירי רגב, כי טקס הדלקת המשואות הממלכתי ייערך השנה לראשונה ללא קהל, אלא במתכונת של משדר טלוויזיוני בלבד. השרה הנחתה את מרכז ההסברה ואת חברת ההפקה לבצע את ההתאמות הנדרשות לטקס, שישודר במתכונת טלוויזיונית ודיגיטלית, כך שהציבור הישראלי יוכל לצפות בטקס במרחב הביתי באמצעות הטלוויזיה, הטלפון הנייד, וכלל האמצעים הדיגיטליים המצויים ברשותו. החלטה זו התקבלה על רקע החמרת הצעדים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה. טקס הדלקת המשואות הממלכתי צפוי להתקיים בסוף החודש הבא, ב-28 באפריל 2020.

השרה רגב אמרה: "החלטתי כי השנה לראשונה טקס המשואות הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות למדינת ישראל ייערך ללא השתתפות קהל, אלא במתכונת טלוויזיונית, המותאמת לכלל האמצעים הדיגיטליים. גם השנה הטקס ייערך בצורה ממלכתית מרגשת ויביא לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית, לתפארת מדינת ישראל". 

כמו כן, השרה רגב פרסמה הערב שני צעדים משמעותיים שלשיטתה ימנעו קריסה כלכלית של אמנים וגופי תרבות. בין הצעדים: הכפלת תקציב הקרן לאמנים במצוקה והקמת ועדה בין משרדית שתפעל למניעת קריסת תעשיית התרבות.

עם הודעתו של ראש הממשלה על איסור קיום כינוסים במקומות סגורים עם למעלה ממאה איש, הודיעה מנהלת ליגות הכדורגל כי משחקי הליגות המקצועניות יתקיימו ללא קהל עד להודעה חדשה. תיאטרון הבימה פרסם אף הוא הודעה מעודכנת: "מנכ״ל משרד התרבות יוסי שרעבי הודיע למנכ״ל הבימה נעם סמל כי הוא יוציא הנחיה מפורטת מחר בבוקר. ההצגות הערב (מאמה מיה, זרים מושלמים, הרובוטית) מתקיימות כמתוכנן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן