מד"א והטכנולוגיה נגד נגיף הקורונה

אוהל מוקדים ענק, אפליקציית צוותי מד"א לרופאי משרד הבריאות ויישומון מד"א שלי: הטכנולוגיה המתקדמת של מד"א בשירות המאבק בקורונה. יותר מ-200 שלוחות טלפוניות במוקדי 101 ברחבי הארץ נוספו לטובת הפניות בנושא הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 18:16 טו באדר התשפ

מד"א והטכנולוגיה נגד נגיף הקורונה
אוהל מד"א, צילום: דוברות מד"א

מאז הגעת נגיף הקורונה לישראל, נענות במוקד 101 של מד"א עשרות אלפי שיחות בכל יום. לשם השוואה ביום רגיל יש כ-6000 שיחות. מערכת השליטה והבקרה של מגן דוד אדום, אשר פותחה בארגון, מאפשרת להתמודד באופן מיטבי עם העומס הרב.
 
על עשרות העמדות שפועלות בשגרה, נוספו לטובת הפניות בנושא הקורונה עוד יותר מ-200 שלוחות טלפוניות במוקדי 101 ברחבי הארץ, מאה מתוכן הוצבו באוהל מיוחד שהוקם במתחם המוקד הארצי של מגן דוד אדום בקרית אונו. כל זאת על מנת להמשיך לתת שירות מהיר ומקצועי, ולהמשיך לענות לכל אזרח המתקשר למוקד 101 של מד"א בתוך שניות בודדות, הן בקריאות שגרה והן בנושא הקורונה.
 
הטכנולוגיה של מד"א פוגשת את נגיף הקורונה גם בנושא שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות, אשר משמעותי מאוד במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף בישראל. הרופאים המחוזיים של המשרד הם אלו שמחליטים מי צריך להיבדק. לשם כך, ניתנה להם גישה לאפליקציית צוותי מד"א, על מנת שיוכלו לקבל את המידע הרפואי מהמוקד הישר לטלפון הנייד.
 
במגן דוד אדום השיקו גם שאלון דיגיטלי וגם שאלות ותשובות בנושא הקורונה, כל אלה בתוך יישומון (אפליקציית) "מד"א שלי". באמצעות מענה על השאלון, יכול כל אזרח להבין מה ההנחיות הנכונות לגביו, וכיצד עליו להתנהג ולהתנהל בנושא נגיף הקורונה. בשאלון הממוחשב יענה הפונה על שאלות שונות. בהתאם לתשובות, האפליקציה מכווינה באופן אוטומטי את הפונה לייעוץ טלפוני במוקד 101 של מד"א, או לחילופין להמשיך בשגרת חייו.
 
מנהל התקשוב במד"א, עדו רוזנבלט: "מוקד 101 של מד"א ערוך תמיד להתמודד עם מגוון תרחישים, ונוקט אמצעים נוספים שונים כאשר גובר באופן משמעותי העומס על המוקד ועל הצוותים. עובדים ומתנדבים רבים במגן דוד אדום, בהם אנשי הטכנולוגיה של הארגון, נרתמו בשבועות האחרונים ועבדו ימים כלילות, על מנת להמשיך ולתת מענה מיטבי לכל אזרח, אם בנושא נגיף הקורונה ואם במקרי שגרה, בהם תאונות דרכים, פציעות שונות ומחלות".

נזכיר כי יותר מ-20 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה בישראל, וההשערה הרווחת כי ישנם עוד רבים שאינם ידועים. משרד הבריאות מפרסם את מסלולי החולים האחרונים. כל מי שהיה בטיסות או במקומות הנ״ל או מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות: 
http://bit.ly/MOH-Corona 

או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400
במוקדי קופות החולים. 

אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד״א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף. 

להנחיות בדבר אופן בידוד ביתי יש להכנס לאתר משרד הבריאות: 
http://bit.ly/MOH-Corona

המידע יהיה זמין לציבור רק באתר משרד הבריאות בכתובת:
http://bit.ly/MOH-Corona 

או בהודעות דובר רשמיות של משרד הבריאות:
https://t.me/MOHreport

• בישומון (אפליקציה) CoronApp