טביעת אביתר יוספי ז"ל: כתבי אישום הוגשו נגד המג"ד ושני קצינים נוספים

הפרקליט הצבאי הראשי החליט להאשים את שלושת הקצינים האחראים לטביעת אביתר יוספי בנחל חילזון אשתקד, שהביאה למותו. המג"ד יקבל מאסר על תנאי, סגן מפקד הפלוגה ירצה מאה ימי מאסר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 10:54 טו באדר התשפ

טביעת אביתר יוספי ז"ל: כתבי אישום הוגשו נגד המג"ד ושני קצינים נוספים
הלוויתו של יוספי ז"ל. כתבי האישום הוגשו, צילום: פלאש 90

כתבי אישום הוגשו הבוקר (ד') נגד המפקדים שגרמו לתביעת סמל אביתר יוספי בנחל חילזון. כזכור, יוספי טבע למוות במהלך ניווט של גדוד סיירת צנחנים שהתקיים בנחל חילזון 2019, וכעת, עם תום חקירת מצ"ח, הוחלט להגיש את כתב האישום כנגד שלושה קצינים, אחד מהם בדרגת סגן אלוף. הקצינים מואשמים בהתרשלות לכאורה בעת מילוי תפקידם, תוך הפרת הוראות מחייבות. 

הפקליט הצבאי הראשי. שלושת הקצינים מואשמים

הפקליט הצבאי הראשי, שרון אפק.  שלושת הקצינים מואשמיםצילום: פלאש 90

עם סיום השימוע שנערך לקצינים, החליט הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק להאשימם במסגרת הסדרי טיעון, כל אחד מהקצינים לפי אחריותו היחסית באירוע. מפקד הגדוד יודה ויורשע בעבירה של אי קיום הוראות המחייבות בצבא, וייענש במאסר על תנאי. סגן מפקד הפלוגה, קצין בדרגת סגן שכבר השתחרר מצה"ל, יודה ויורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות וייענש במאה ימי מאסר דרך עבודות צבאיות, הורדה בדרגה ומאסר על תנאי. מפקד הצוות, קצין בדרגת סגן שכבר השתחרר מצה"ל, יודה ויורשע בעבירה של התרשלות, וייענש ב-45 ימי מאסר דרך עבודות צבאיות, הורדה בדרגה ומאסר על תנאי.