ניצול השואה נאם בעצרת האו"ם, וזכה לגיוס כספים מרגש

זולטן מטיאס, ניצול מחנה ההשמדה אושוויץ, נאם בעצרת האו"ם לציון 75 שנה לשחרור המחנה. עם תום האירוע, נודע לשגריר ישראל דני דנון כי מטיאס ובת זוגו נקלעו למצב כלכלי קשה. דנון התניע גיוס כספים עבור הזוג, ודירת השניים תשופץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/20 09:46 טו באדר התשפ

ניצול השואה נאם בעצרת האו"ם, וזכה לגיוס כספים מרגש
האסיפה הכללית של האו"ם, צילום: shutterstock

גיוס כספים מרגש עבור ניצול השואה שורד מחנה אושוויץ. זולטן מטיאס (89) תושב העיר ניו יורק, הגיע לפני מספר שבועות לנאום בעצרת האו"ם לציון 75 שנה לשחרור המחנה. מטיאס שיתף את הנוכחים במקום אודות הקשיים שחוו במחנה, והסביר את חשיבות שימור זיכרון השואה.

אחד הנוכחים באולם היה שגריר ישראל באו"ם דני דנון. עם סיום האירוע נודע לדנון כי מטיאס שגר עם רעייתו ברובע בברוקלין נמצא במצוקה כלכלית וחי בדירה רעועה הנמצאת על סף קריסה. דנון החליט להתגייס לעזרה ופנה לשחר עזאני, פעיל בקהילה היהודית בעיר תוך שהוא מבקש ממנו לגייס כספים עבור הזוג, כך מדיווח של ידיעות אחרונות. עזאני נרתם למשימה והצליח לגייס סכום של 30,000 דולר. בכסף שגוייס יירכשו עבור הזוג רהיטים חדשים ויוחלפו חלק ממכשירי החשמל. 

לפני מספר ימים הגיע דנון לדירת השניים שקיבלו את פניו בהתרגשות והודו לו על מאמציו. דנון הגיב לדברים ואמר: "אל לנו לשתוק בזמן שניצולי השואה, שחוו את הזוועות הגדולות בהיסטוריה, חיים במצוקה כלכלית ובתנאים לא ראויים למחיה. הערבות ההדדית הוא במורשתו של העם היהודי, ואני מודה לכל אלו שתרמו בזמן קצר". עזאני הוסיף: "צריך להקשיב לניצולי שואה ולהתעניין לא רק בעבר, אלא גם לשאול למצבם בהווה. זו חובתנו האנושית".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן