הקורונה מתפשטת: שרת הבריאות הבריטית נדבקה בנגיף

נגיף הקורונה מוסיף להתפשט. שרת הבריאות הזוטרה בממלכה, נדין דוריז, אובחנה כנשאית. מניין הנדבקים בסין עלה ל- 80,778, זאת לאחר 24 איש נוספים שאובחנו. נשיא ארצות הברית סירב לעבור את הבדיקה חרף החשש כי נדבק

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 11/03/20 07:44 טו באדר התשפ

הקורונה מתפשטת: שרת הבריאות הבריטית נדבקה בנגיף
בניין הפרלמנט הבריטי, צילום: shutterstock

הקורונה ממשיכה להתפשט. בריטניה מדווחת הבוקר (ד') כי שרת הבריאות הזורה בממלכה נדבקה גם היא בנגיף המסוכן. על פי פרסום ב"טיימס", נדין דוריז אובחנה כסובלת מהנגיף ונכנסה לבידוד. עוד עולה מהדיווח כי דוריז שהתה בימים האחרונים בקרבת ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כמו גם עם מאות בני אדם בפרלמנט הלונדוני. 

במקביל, גם בסין ממשיכים לדווח על התפשטות המגיפה. על פי הרשויות המקומיות, 24 בני אדם נוספים אובחנו כנשאי הנגיף, רובם מהעיר ווהאן המהווה את מוקד ההתפרצות. מדובר בעליה יחסית בכמות הנדבקים, שכן שלשום דווח מהמדינה האסייאתית על 19 איש שנדבקו. עד כה, מניין הנדבקים בסין עומד על 80,778. ביממה האחרונה מתו במדינה 22 איש נוספים כתוצאה מהנגיף, ומניין הקרבנות ממנו עומד על 3,158 בני אדם.

בתוך כך, אמש דווח בארצות הברית, כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נמנע מלעבור בדיקות שיסירו חשש כי נדבק מהנגיף, חרף העובדה כי שלושה רפובליקנים ששהו בסביבתו נדרשו להיכנס לבידוד, זאת לאחר ששלושתם שהו בקרבת אדם נשא הנגיף.