הרב פרץ מודיע: זכייתו של הרב אריאל בפרס ישראל נותרת על כנה

לאחר סערה תקשורתית שעורר עם הההודעה על בחירתו ברב יעקב אריאל כחתן פרס ישראל לספרות תורנית, שר החינוך מבהיר כי הזכייה איננה נפסלת. "הפרס מוענק לרב בשל הישגיו המקצועיים ולא בשל עמדות שהביע"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 10/03/20 21:02 יד באדר התשפ

הרב פרץ מודיע: זכייתו של הרב אריאל בפרס ישראל נותרת על כנה
פרץ. עונה לסערה התקשורתית, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר החינוך הרב רפי פרץ מודיע הערב (ג') כי זכייתו של הרב יעקב אריאל בפרס ישראל לספרות תורנית נותרת על כנה, זאת חרף הסערה התקשורת אודות זכייתו של הרב עוררה. הרב פרץ, שהודיע לפני כחודש על בחירתו של הרב אריאל בפרס, יצר סערה כאשר חברי כנסת רבים זועמים על בחירתה של וועדת הפרס.

"אבקש להבהיר כי וועדת השופטים מצאה את הרב אריאל ראוי לפרס בזכות הישגיו המיוחדים בתחום הספרות התורנית, היקפה של היצירה והיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים. הפרס מוענק לרב אריאל על הישגיו המקצועיים הראויים להערכה ולהוקרה ולא בשל עמדות שהביע במסגרת השיח הציבורי. אשר להתבטאויותיו של הרב אריאל, הרי גם אם הן שנויות במחלוקת בקרב חלקים מהציבור הישראלי, הן מצויות בין גבולותיו הרחבים של חופש הביטוי ומן הראוי שילובנו במסגרת השיח הציבורי" מסביר פרץ את בחירתו.

הסיבה בגינה זכייתו של הרב יצרה סערה, היא התבטאויות הרב כנגד האוכלוסיה הלהט"בית. אמירותיו השנויות במחלוקת של הרב אריאל הכעיסו רבים באוכלוסיה, כאשר זכייתו בפרס ישראל אף גורמת לכעס לצמוח יותר. יש לציין, כי עם הודעת הבחירה ברב, הוא הסתייג בו מחלק מהתבטאויות העבר שלו. 

מארגון בצלמו נמסר בתגובה: "חופש הביטוי הינו ערך עליון, בפרט כשנאמרים דברים קשים פרובוקטיביים. כל זמן שדברים אינם מסיתים חובה להילחם על זכותו של כל אדם ורב להביע את דעתו".