משרד הבריאות מקצץ דרמטית את כמות המשתתפים במסיבות פורים, אלפים ישארו בחוץ

משרד הבריאות מחריף את המלחמה בנגיף הקורונה. לא תותר כניסה של מעל 2,000 איש למסיבות פורים השונות. במשרד הרווחה אסרו על ביקורים בבתי אבות "בשל רגישות האוכלוסייה המבוגרת".

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 10/03/20 17:45 יד באדר התשפ

משרד הבריאות מקצץ דרמטית את כמות המשתתפים במסיבות פורים, אלפים ישארו בחוץ
פורים בירושלים, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

רגע לפני שחג פורים עובר לירושלים ובטרם אנשים יוצאים לחגוג, משרד הבריאות מוריד את כמות האנשים המותרת במסיבות פורים ל- 2,000 איש, זאת כאשר בטרם ההחלטה כמות המשתתפים המקסימלית התירה 5,000 איש. את ההחלטה קיבלו נציגי המשרד בתום הערכת מצב מיוחדת שקיימו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי "יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. ככל שיש צורך במלווה, יש להסתפק במלווה אחד. אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה. משרד הבריאות שב וממליץ לאוכלוסיית הקשישים ובפרט לקשישים עם מחלות רקע, ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים ככל הניתן תוך שמירה על שגרת החיים".

בתוך כך, משרד הבריאות הורה מוקדם יותר היום כי ביקורי משפחות בבתי אבות לא יתקיימו בבתי אבות ובדיור מ וגן, וזאת מחשש כי נגיף הקורונה יחדור אל תוך כתלי המוסדות. "בשל רגישות האוכלוסייה המבוגרת ושמירה על בריאותם, ביקורי משפחות יוכלו להתקיים רק מחוץ לבתי האבות" נמסר מהודעת המשרד. בנוסף, במשרד הרווחה הנחו את המסגרות החוץ ביתיות שבפיקוחן להכין מתחמי בידוד מיוחדים לחסרי עורף משפחתי שיזדקקו למתחמים אלו. 

נזכיר, כי מוקדם יותר הודיעה רכבת ישראל כי השימוש ברכבת נתב"ג תיאסר על החוזרים ארצה מחו"ל, זאת בהמשך ישיר למאמץ לבלום יציאות לחו"ל. על פי ההודעה, השימוש ברכבת יותר לטסים בטיסות פנימיות בלבד ובצהגת כרטיסי הטיסה שבאמתחתם, כמו גם לעובדי נמל התעופה בהצגת כרטיס עובד. נוסע שיעלה על הרכבת חרף האיסור יורד על ידי פקחי הרכבת. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן