בנט: "הסגר על מרחב העיר בית לחם יימשך"

צה"ל נלחם בנגיף הקורונה: שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ברכש ציוד רפואי ואמצעים תברואתיים בכדי להתמודד עם הנגיף הקטלני. עוד הוחלט כי בשלב זה לא יוטל סגר גורף על שטחי הרשות הפלסטינית, אך הסגר על מרחב העיר בית לחם יימשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 15:43 יג באדר התשפ

בנט: "הסגר על מרחב העיר בית לחם יימשך"
צילום: תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון,נפתלי בנט, קיים היום (ב') הערכת מצב בנושא היערכות מערכת הביטחון להתפשטות נגיף הקורונה, בהשתתפות שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, סגן שר האוצר, יצחק כהן, סגן שר הביטחון, אבי דיכטר, סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, עוזר השר להתגוננות ונציגי מתפ"ש, מל"ל, רח"ל, משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה. 

שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ברכש ציוד רפואי ואמצעים תברואתיים, בדגש על אמצעי טיהור ניידים, לצד סיוע באספקה אווירית של הציוד מחו"ל, והמשך מאמצי מחקר ופיתוח (מו"פ) לבחינת הישרדות הנגיף וגיבוש אמצעי התמודדות. בנוסף, הוצגו בפני השר תרחישים שונים של החמרה במשבר ואופן ניהולם על ידי מערכת הביטחון במידת הצורך.

צילום: תקשורת שר הביטחון

 

בהתאם להמלצת כלל הגורמים, הוחלט כי בשלב זה לא יוטל סגר גורף על שטחי הרשות הפלסטינית. שר הביטחון אישר כי הסגר יפוג כמתוכנן עם תום חג הפורים, בכפוף להערכת מצב עדכנית. במקביל, הסגר על מרחב העיר בית לחם יימשך.

בנוסף, הנחה שר הביטחון את היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים  לגבש מודל בידול בין האוכלוסיות ברש"פ עליהן יוטל סגר, זאת על מנת למנוע פגיעה משמעותית במשק הישראלי והפלסטיני, על פי הפרמטרים הבאים: היקף המגע בין האדם עם הציבור הרחב, האפקט הכלכלי של הטלת סגר על אותה קבוצה ואמצעי התמודדות עם אותן אוכלוסיות, שאינם סגר.