טיבי: "הביטוי 'ארץ ישראל' הוא קולוניאליסטי"

ח"כ טיבי אמר כי הוא מתנגד לשימוש במילים 'ארץ ישראל' מאחר שמדובר בביטוי קולוניאליסטי וגזעני. השר רפי פרץ: "ואיתו גנץ, בוגי, גבי, שטרן, הנדל והאוזר הולכים לשתף פעולה, בושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 11:56 יג באדר התשפ

טיבי: "הביטוי 'ארץ ישראל' הוא קולוניאליסטי"
ח"כ אחמד טיבי, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

"הביטוי ארץ ישראל הוא ביטוי קולוניאליסטי ולא רק שאני לא מקבל אותו ,אני מתנגד לו, ברור?" כל אומר הבוקר (ב') ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), בראיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM. טיבי הוסיף עוד: "אני דוחה בשאט נפש את הביטוי 'יהודה ושומרון', מדובר בגדה הפלסטינית, בשטחים פלסטינים שנכבשו". בפתח השאלה, ששאל ינון מגל על עמדותיו שהציג בנאום בערבית, אמר טיבי: "אני מרגיש שאני נמצא בראיון קבלה לעבודה או לליכוד".

טיבי נשאל גם בנושא המו"מ לכניסת הרשימה המשותפת לממשלה בראשות כחול לבן: המראיין, בן כספית, שאל: שמעתי שאתם תבקשו לבטל את המנון התקווה, חוק השבות, ציונות. ינון – שמעתי שבל"ד תהיה במשא ומתן ודיל המאה. אתמול אמרה תומא סליאמן שצריך להתנגד לעסקת המאה בשביל לקבל את התמיכה של המשותפת.

"אני יו"ר הסיעה, אתמול ראיתי פוסט של ראש ממשלת ישראל שכתב –'אלה הדרישות של הרשימה המשותפת'. ראש הממשלה משקר, מטעה את הציבור, מה שהוא פרסם לא קשור, לא יצא מהרשימה המשותפת כדרישות. יש לנו מצע והוא יכול להביא ציטוטים שלנו מהמצע מפה ועד להודעה חדשה, אנחנו אוהבים את המצע שלנו, אבל להציג מצג שווא בפני הציבור זה נקרא שקר שמהווה בסיס להסתה".

ינון מגל: מה שתומא סליאמן אמרה לגבי עסקת המאה זה נכון?
"אני לא רוצה לנהל משא ומתן פומבי עכשיו יש לנו עמדות ידועות שהצגנו אותם בעבר באופן פומבי. הליכוד וכחול לבן בעד עסקת המאה, הרשימה המשותפת מאוד מאוד מתנגדת לעסקת המאה".

בתגובה לדברי טיבי אמר שר החינוך, רפי פרץ, כי "ארץ ישראל היא נחלת אבותינו, היא ביטוי להתגשמות הציונות וחזון הנביאים". 

פרץ התייחס לאפשרות שתוקם ממשלה עם הרשימה המשותפת והוסיף: "ואיתו גנץ, בוגי, גבי, שטרן, הנדל והאוזר הולכים לשתף פעולה, בושה. אכן, ימים קשים לישראל. מקווה שתתעשתו במהרה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן