הקורונה בישראל: מניין הנדבקים מזנק - 39 חולים אובחנו כנשאים

משרד הבריאות מדווח על עשרה חולים נוספים שאובחנו כנשאים של הנגיף המסוכן. חמישה מתוכם נדבקו לאחר שבאו במגע עם חולים נוספים. שניים נוספים באו מאוסטריה, אחד מבלגיה, אחד מספרד ואחד מאיטליה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/03/20 22:33 יב באדר התשפ

הקורונה בישראל: מניין הנדבקים מזנק - 39 חולים אובחנו כנשאים
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות מדווח הערב כי מספר החולים מנגיף הקורונה מזנק הערב ועומד על 39 חולים, לאחר ש- 10 בני אדם אובחנו מוקדם יותר והצטרפו ל- 29 הנדבקים הקודמים. על פי הודעת משרד הבריאות, שניים מהחולים הגיעו מאוסטריה, אחד מספרד, אחד מבלגיה ואחד מאיטליה. חמישה חולים נוספים נדבקו לאחר שבאו במגע עם חולים אחרים בארץ.

נציין כי מוקדם יותר הערב דווח על נדבק נוסף מנגיף הקורונה. על פי הודעת משרד הבריאות, החולה הוא גבר בשנות ה-40 לחייו ממרכז הארץ, אך מקור ההדבקה אינו ידוע בשלב זה. החולה נמצא בבידוד. חולה זה היה העמיד את מניין הנדבקים בישראל על 29 איש, בטרם הפרסום העדכני על עשרה חולים נוספים. פרטי בדיקתו האפדימולוגית יפורסמו בהמשך. 

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב הקשה, וטען כי המצב בישראל יחסית טוב בזכות ההיערכות המוקדמת למצב. "הצעדים שנקטנו עד היום הוכיחו את עצמם, כי אנחנו באמת במצב של שליטה, והתפשטות המחלה בהיקפים נמוכים יותר. אנחנו רואים עלייה תלולה מאוד במדינות אחרות, והגענו למסקנה שאם אנחנו נעשה עוד צעדים - זה בעצם יוחל על כלל המדינות, אין טעם לעשות את זה בקטן. אבל מנגד, ההחלטה הזאת היא החלטה מאוד קשה."