בהחלטת ארדן: יופסקו ביקורי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא הישראליים

השר לביטחון פנים הורה לשירות בתי הסוהר להפסיק את הביקורים, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית והחשש כי נשאי הנגיף יחדירו אותו אל כותלי בתי הכלא. מוקדם יותר, רשות שדות התעופה הודיעה על סגירת טרמינל 1 עקב טיסות רבות שבוטלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/20 15:43 יב באדר התשפ

בהחלטת ארדן: יופסקו ביקורי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא הישראליים
השר ארדן. הביקורים מפסיקים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע לשירות בתי הסוהר על הפסקת ביקורי משפחות האסירים הפלסטיניים בבתי הכלא הישראליים, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה. ההנחיה החדשה של ארדן מגיעה לאור התפשטות הנגיף ברשות הפלסטינית, ומתוך מטרה למנוע את חדירת הנגיף אל בין כותלי בתי הכלא. 

"הפסקת הביקורים בבתי הכלא היא הכרחית ומחויבת המציאות" הסביר ארדןו, "הגעה של נשא קורונה לתוך בתי הסוהר עלולה לגרום להדבקה המונית של אסירים וסוהרים במחלה ועלינו לעשות את המקסימום כדי למנוע מתרחיש כזה להתממש."

מוקדם יותר, רשות שדות התעופה החליטה על סגירת טרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון, כך על פי דיווח של יאיר קראוס. החלטת רש"ת מגיעה על רקע משבר הקורונה, שגרמה לביטול טיסות רבות. ברש"ת הגיעו למסקנה כי אין טעם להמשיך את פעילות הטרמינל לאור הנוכחות הדלה של העוברים במקום. על פי התכנון, הטרמינל צפוי להיפתח מחדש לתנועה לאחר אפריל, כאשר עד אז פעילות חברות התעופה במקום תותק לטרמינל 3.

נזכיר, כי נגיף הקורונה המתפשט בישראל וברחבי העולם הביא לביטול טיסות רבות בישראל, כאשר צעדים בוצעו גם מצד חברות התעופה שהעדיפו שלא להוציא טיסות ריקות, וגם מצד משרד הבריאות שהוציא אזהרת מסע נרחבת לשלל מדינות אירופה, אזהרת מסע שהורחבה היום למדינות נוספות. 

משבר הקורונה לא פוסח גם על התיירות למצרים. חברות התיירות קיבלו הנחיה ממשרד הבריאות כי הגבול עם מצרים ייסגר לתנועה וזאת במטרה להילחם בנגיף המתפשט. הגבול ייסגר לתנועה היום החל מהשעה 17:00, במה שעשוי לבטל תכנונים ליורדים לסיני. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן