נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. המצב בישראל - מהטובים בעולם"

ראש הממשלה התייחס למצב התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ומנה את הצעדים שהמדינה צפויה להמשיך ולנקוט בנושא: "קורא לאזרחים להישמע להנחיות ולהימנע מפייק ניוז". ליצמן: "יהיו צעדים גדולים בהמשך היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/20 12:44 יב באדר התשפ

נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית. המצב בישראל - מהטובים בעולם"
נתניהו וליצמן בדיון בנושא הקורונה, בשבוע שעבר, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נערכים להתפשטות מואצת של נגיף הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה, כי המצב בישראל בשליטה, והוא בין המקומות הטובים במדינות המערב. הוא קרא להיזהר משמועות והפצת ידיעות שקריות, ומנה את הצעדים הבאים בהם תנקוט הממשלה כדי להאט ולפקח על התפשטות הקורונה בישראל.

"כפי שאני חוזר ואומר אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, גם אם לא הכריזו על כך רשמית", אמר ראש הממשלה. "אני אמסור היום עדכונים לממשלה על הצעדים שהחלטתי עליהם יחד עם חברי השרים בעניין הקורונה. אנחנו פועלים באחריות, בקור רוח ובשיתוף פעולה מלא בין כל הגורמים. אני מקיים דיון בנושא כל יום, וברוב הימים כמה פעמים ביום. בזכות הצעדים שהובלנו, אני יכול להגיד שהמצב בישראל בשליטה והוא בין הטובים ביותר בעולם – אם לא הטוב ביותר במדינות המערב. 
אני קורא היום לציבור להיזהר מפייק ניוז של ידיעות כוזבות בעניין נגיף הקורונה בישראל. יש להישמע רק להודעות הרשמיות של משרד הבריאות והגורמים הרשמיים. אני מבקש מהשר לביטחון פנים לפעול נגד זריעת פאניקה בציבור באמצעות הודעות שווא, יש לא מעט כאלה".

נתניהו מנה צעדים בהם נוקטת הממשלה להתמודדות עם הנגיף, גם במישור הבינלאומי: "כדי להתמודד עם הנגיף אני פועל גם ברמה הבינלאומית. שוחחתי עם מנהיגים רבים ב-72 השעות האחרונות, ויזמתי שיחת ועידה שנקיים עמם השבוע, כדי לדון בסיוע בינלאומי הדדי. יש לישראל מה להציע ויש לישראל גם מה לקבל, אנחנו בעמדה טובה".


 
על הצעדים הבאים שיינקטו בנושא, בעיקר במישור הכלכלי, אמר נתניהו: "אנחנו נפעל היום כדי לקדם את הצעדים שקבעתי: אחת, נחטא מתקנים ציבוריים. שתיים, נגייס את חיל האוויר וחברות התעופה כדי להבטיח בכל מצב את המשכיות שרשרת האספקה החיונית למשק הישראלי. שלוש, נגייס את מיטב המוחות בישראל כדי להפריד ביעילות בין בריאים לחולים. מחר נקיים ישיבה מאוד חשובה של גורמי המדע והבריאות במטרה להרחיב מאוד את מספר הנבדקים ולצמצם מאוד את משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה. ארבע, נקים קרן לסיוע תזרימי. שר האוצר יציג עכשיו קרן של ארבעה מיליארד שקל שהוא מתווה הסיוע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף.

"אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר. אני חוזר ומבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על ההוראות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות. זה לא צחוק, וזה לא דבר של בחירה - צריך פשוט לעשות את זה. כל הקפדות ההיגיינה האלה מעכבות או מונעות את ההתפשטות של הנגיף, לכם, לבני משפחותיכם ולכל בני האדם במדינת ישראל - אנא הקפידו על כך". 

מוקדם יותר אמר שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי "יכול להיות שיהיו צעדים גדולים במשך היום. יהיו הנחיות לראות מה עושים".