בן גביר: "נתניהו סירב אפילו לפתיחת הר הבית ליהודים בשבת"

אתמול חשף ראש הממשלה כי סירב לאיתמר בן גביר שהיה מוכן לפרוש בתמורה לתפילות יהודים בהר הבית, עניין שהיה מבעיר את המזה"ת. בן גביר: "טוב שנתניהו לא היה רה"מ בכ"ט בנובמבר, הוא לא היה מקים מדינה בטענה שזה יבעיר את המזה"ת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/03/20 10:20 יב באדר התשפ

בן גביר: "נתניהו סירב אפילו לפתיחת הר הבית ליהודים בשבת"
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

איתמר בן גביר, מי שלדעת רבים, כולל איתמר עצמו, אשם בכך שגוש הימין לא עומד היום על 59 מנדטים, הגיב הבוקר (א) בגל"צ לדבריו של נתניהו. לטענת בן גביר, במהלך המו"מ שערך עם נתניהו כמה ימים לפני הבחירות, הוא ביקש שיסכים רק לתנאי אחד מהרשימה שהציג כדי שעוצמה יהודית תיסוג לאחור: "נתניהו סירב אפילו לפתוח את הר הבית לביקור יהודים גם בשבת, בלי לאשר להם להתפלל, בטענה שזה יבעיר את המזרח התיכון". 

לאחר שסירב לפתוח את הר הבית, נתניהו סירב גם לתנאים האחרים שהציב בן גביר. בין השאר: לפעול נגד העברת הכסף לחמאס, פינוי חאן אל אחמר ואפילו לדבר נגד מדינה פלשתינית בטענה שהדבר יבעיר את המזה"ת. "טוב שנתניהו לא היה רה"מ בכ"ט בנובמבר, כי אז הוא לא היה מקים את המדינה בטענה שזה יבעיר את המזה"ת".

בן גביר התייחס להפרת ההסכם בידי הרב רפי פרץ ובקש מהציונות הדתית ללמוד מהח"כים הערבים: "הרשימה המשותפת הצליחה כי היא הייתה מחוברת. כשאתה מתאחד אתה יוצר כוח. הפכתי את העולם, אבל כולם תקעו לנו סכין בגב. למרות שהצליח להביא רק 20,000 קולות אמר בן גביר שאיתו ימינה היתה מקבלת שני מנדטים נוספים: "אני מניח שאם היינו בימינה היו שמונה מנדטים, עוצמה יהודית היתה מביאה לגוש הימין את הניצחון".