היועצת המשפטית החדשה של הכנסת - שגית אפיק

יו"ר הכנסת אדלשטיין הודיע על מינויה של עו"ד שגית אפיק לממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, שיסיים את תפקידו בעוד כחודשיים: "מועמדת ראויה ובעלת ניסיון עשיר בתחום הפרלמנטרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 18:06 ט באדר התשפ

היועצת המשפטית החדשה של הכנסת - שגית אפיק
יועצת משפטית חדשה. הכנסת, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הודיע היום (ה') על החלטתו למנות, מתוקף סמכותו, את עו"ד שגית אפיק לתפקיד ממלאת מקום היועץ המשפטי של הכנסת. אפיק תיכנס לתפקידה עם סיום כהונתו בת עשר השנים של עו"ד איל ינון, ב-1 באפריל.

אפיק משמשת ב- 15 השנים האחרונות כיועצת המשפטית של ועדת הכספים. בתפקידה זה מילאה, בין היתר, תפקיד מרכזי בשימור מעמדה של הכנסת ונבחריה מול בכירי האוצר ואנשי אגף התקציבים בכל דיוני התקציב וחוק ההסדרים - לאורך השנים. 

עו"ד שגית אפיק סיימה לימודי משפטים באוניברסיטה העברית בשנת 1997. בשנת 2001 סיימה בהצטיינות לימודי מוסמך במשפטים באוניברסיטה העברית. 
היא החלה את עבודתה המקצועית בשנת 1999, כעוזרת למשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ וחקיקה אזרחי). משנת 2001 ועד היום היא עובדת בייעוץ המשפטי של ועדת הכספים, תחילה כעוזרת ליועמ"ש הכנסת ולאחר מכן כיועצת המשפטית של ועדת הכספים. במסגרת עבודתה, טיפלה עו"ד אפיק ב-18 חוקי תקציב והסדרים. 

יו"ר הכנסת אדלשטיין הודה לעו"ד ינון על עבודתו המסורה ואיחל הצלחה לעו"ד אפיק: "עו"ד שגית אפיק מועמדת ראויה ובעלת ניסיון עשיר בתחום הפרלמנטרי. היא הוכיחה לאורך השנים אומץ ונחישות לצד אורך רוח והקשבה בביסוס עוצמתה של הכנסת כמפקחת על רשויות השלטון האחרות. בהתנהלות בין רשויות השלטון השונות הכנסת זקוקה לדמות חזקה שתשמור על כוחם של חברי הכנסת. אני בטוח שהיא תעשה זאת בהצלחה יתירה בדיוק כפי שהתנהלה עד כה".