נתניהו נגד מכבי תל אביב: "מעמידים אזרחים בסכנת הידבקות"

ראש הממשלה גינה את התנהלותה של קבוצת הכדורסל, ששחקניה הפרו את הנחיות הבידוד. עם זאת, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אישר לקבוצה, ששחקניה אמורים לשהות בבידוד עד יום שישי, לטוס למשחק בסרביה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/03/20 16:31 ט באדר התשפ

נתניהו נגד מכבי תל אביב: "מעמידים אזרחים בסכנת הידבקות"
הפרת צו משרד הבריאות. יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

משרד הבריאות פרסם אמש (ד') הנחיות חדשות לציבור, עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובעולם, ועל פי אחד הסעיפים בו מי שחזר במהלך השבועיים האחרונים ממספר ארצות באירופה - צריך לשהות בבידוד, כדי להקטין את הסיכוי להתפשטות הנגיף בישראל.

שחקני קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, שחזרו ממשחק בספרד לפני פחות משבועיים, אמורים היו, על פי הצו, לשהות בבידוד עד ליום שישי הקרוב, אך אמש, עלתה הקבוצה לשחק באולמה הביתי בתל אביב, תוך ששחקניה וצוות האימון שלה מפרים את הנחיות משרד הבריאות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום לאירוע, וגינה את התנהלות הקבוצה: "אני מגנה את העובדה שהם לא נשמעו להוראות והפרו אותן. אנחנו מעמידים בדרך זו הרבה אזרחים בסכנה של הידבקות. כבדו את ההוראות". אמר ראש הממשלה בדיון מיוחד בנושא הקורונה.

עם זאת, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אישר היום לשחקני הקבוצה לצאת מישראל למשחקה של הקבוצה בסרביה, שיתקיים מחר בערב: "עדיף שיצאו מאשר שיחזרו לארץ ויהיו בבידוד, מבחינתנו זה אותו דבר", הסביר. יש לציין שאנשי הקבוצה, יחד עם כמה עשרות אוהדים, יצאו מהארץ בטיסה חכורה מיוחדת, אך המשיכו להפר את הנחיות הבידוד בדרכם אל שדה התעופה, שם סודרה עבורם כניסה מיוחדת נפרדת.

משרד האוצר יקים קרן סיוע לעסקים נפגעי הקורונה 

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון כי "הישיבה הזאת היא דיון המשך, לטיפול שאנחנו עושים באתגר הכלכלי שמציב הקורונה. אני אתן קודם כל את החדשות הטובות. החדשות הטובות הן שהמשק הישראלי נמצא במצב טוב, אפילו טוב מאוד. אנחנו מתחילים את המשבר הזה במצב של משק איתן מאוד, וזה כמובן נכון ביחס לכמעט כל מדינות המערב. החדשות הלא טובות זה שאף אחד לא יודע איך האפידמיה הזאת תתפשט, לאן היא תגיע ואיזה מחירים היא תגבה גם מבחינה כלכלית. לכן אנחנו נערכים לקראת מה שכבר קרה, ולקראת מה שיכול לקרות". 

נתניהו הכריז על הקמתה של קרן חירום לסיוע לעסקים: "הצעד הראשון שאני מכריז עליו היום הוא שעד יום ראשון שר האוצר יקים קרן חירום לסיוע תזרימי לעסקים שהם חיוניים לתפקוד המשק. הצעד הבא יהיה שככל שיתפתח המשבר, משרד האוצר, בתיאום עם בנק ישראל, יציע כלים לסיוע תזרימי לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המשבר". 

עוד הוסיף ראש הממשלה: "כאמור, אני חושב שאנחנו מטפלים במשבר הזה גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית, בצד הטוב ביותר, אבל אין זה אומר שאין בפנינו אתגרים גדולים. גם בעניין הזה אני מבקש מהחברות, נשות ואנשי העסקים, מבעלי העסקים, לפעול בתיאום עם משרדי הממשלה. להישמע גם להנחיות, ולהיות ערוכים".