סגל בביקורת על אילנה דיין: "במקום להתעסק בבכר מתעסקים במוסריות ההקלטה"

העיתונאי הסרוג, שהביא לחשיפת הקלטות בכר, עלה לשידור והוכיח את דיין על כך שביקשה לחשוף את מקורותיו. סגל מתח ביקורת על העובדה כי במקום להתעסק בנושא עצמו, התעסקו בשוליו. "אני חושב שאם היה יועץ של נתניהו אומר שבגלל החקירות הוא לא פועל לטובת המדינה, היו עוסקים בזה שבוע ולא היו עוסקים במי השיג את ההקלטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 08:56 ט באדר התשפ

סגל בביקורת על אילנה דיין: "במקום להתעסק בבכר מתעסקים במוסריות ההקלטה"
סגל. מותח ביקורת על דיין, צילום: Flash90

לאחר חשיפת ההקלטות של יועצו של גנץ ישראל בכר, שנחשפה במהדורת החדשות של ערוץ 12, נוצר עיסוק בשאלה כיצד קיבל עמית סגל את הקלטות ומי הדליף לו על כך. במקביל לכך, נמתחה ביקורת על העובדה שהתקשורת בודקת את האמצעי להשגת ההקלטה של סגל, במקום לדבר על הנושא עצמו - העובדה שיועץ למתמודד על ראשות הממשלה טוען כי הוא מסוכן לביטחון המדינה.

עמית סגל, שחשף את ההקלטה, ואילנה דיין שחשפה את המקור, התעמתו הבוקר (ה') בגל"צ בשאלת חשיבות שני הפרסומים. סגל, בתגובה לאמירתה של דיין כי הוא תרם לנתניהו, ענה לה כי היא זו שתרמה לראש הממשלה יותר, לאור עיסוקה המתמשך בהדלפה בימים שלאחר החשיפה. 

סגל הסביר לדיין את טענתו ואמר: "אני חושב שאם היה יועץ של נתניהו אומר שבגלל החקירות הוא לא פועל לטובת המדינה, היו עוסקים בזה שבוע ולא היו עוסקים במי השיג את ההקלטה. איך אני יודע? כי כעבור 48 שעות ישבה באולפן אילנה דיין והציגה הקלטות של נתן אשל. יש הנחה שלא בדקתי, שאת ההקלטה הביא יועץ של גנץ, אבל לא היה עיסוק בשאלה מי הביא את ההקלטה. במקום להתעסק בסיפור עצמו מתעסקים במוסריות ההקלטה".

דיין שחשפה לאחר ההדלפה כי ראש הממשלה עצמו ביקש מהרב לדובב את יועצו של גנץ, קיבלה ביקורת על צעדה, שחשף את מקורו של גנץ. סגל הסביר לה מדוע בעיניו זה לא בסדר. "ברמה הפשוטה, אני מסתייג מחשיפת מקורות ומשתדל לא לעשות זאת לאחרים. אני לא חולק שיש כאן סיפור. לו היה מדובר במקרה הפוך לא היה בזה כזה עיסוק תקשורתי. היה עיסוק בשאלה האם רב יכול להקליט. המטרה הייתה לעקר את הדיון בהקלטת בכר. הדיון היה להערכתי נגוע בהשקפה פוליטית".

דיין שאלה את סגלף האם לדעתו, בסיטואציה הפוכה, היא לא היתה פועלת באותה צורה. סגל השיב כי "לדעתי זה היה בא אחרי ימים ארוכים של דיון בסיפור עצמו, ואז כסייד קיק היו דנים בחשיפה שלך. היה ניסיון להמעיט בסיפור עצמו. האם הופתעתי מהמימדים? התשובה היא שלא. אנשים פירשו את ההתרחשויות על המסך כהתרחשות פוליטית. כשהם רואים את אילנה דיין מול עמית סגל הם רואים הד של הויכוח הפוליטי, זה לא טוב לי ולך אבל זה טוב לנתניהו וגנץ"