המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "ההמלצה כרגע שלא לבטל משחקי ספורט"

פרופסור איתמר גרוטו מבקש להרגיע את הרוחות סביב נגיף הקורונה, על רקע פגישת ראש הממשלה ושר הבריאות, בה הם עשויים להודיע על מניעת אירועים המוניים. "אנחנו במצב הרבה יותר טוב מהרבה מדינות אחרות". משרד הבריאות: 77 איש ששהו בדרבי התל אביבי יכנסו לבידוד

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/03/20 14:39 ח באדר התשפ

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "ההמלצה כרגע שלא לבטל משחקי ספורט"
נערכים להתמודדות עם נגיף הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, מתייחס לבהלה סביב התפשטות נגיף הקורונה וטוען: "ההמלצה כרגע היא לא לבטל משחקי כדורגל וכדורסל". הדברים של גרוטו מגיעים לאחר הפרסומים על שהיית נער שאובחן כסובל מהנגיף במהלך משחק הדרבי התל אביבי, וההנחיה לאלפים שהיו סביבו להיכנס לבידוד. 

"למרות שיש החמרה אנחנו מנסים לנהוג במידתיות", טוען גרוטו, "כל אחד שנדבק אנחנו יודעים מאיפה זה הגיע בדיוק וזה מצב יותר טוב מהרבה מדינות אחרות, כמו באיטליה. אני מקווה שהמצב יהיה טוב יותר ממה שהיה בפיראט האדום".

נזכיר, כי מוקדם יותר היום פורסם על שהיית נער, תושב גבעת ברנר בדרבי התל אביבי, כאשר הוא סובל מנגיף הקורונה. בעקבות הדיווח, עלה חשש כי אלפים ששהו סביב הנער יכנסו לבידוד וחרדה גדולה מפני הידבקות המונית. מוקדם יותר דווח על ביטול לימודים בשני בתי ספר ברחבי הארץ, אחד מהם בו לומד הנער מגבעת ברנר, והשני בעקבות הידבקות של אחת מהמורות בבית הספר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערכת מצב בהמשך יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שלאחריה צפויים השניים להודיע על צעדי מניעה נוספים מני התפשטות הנגיף, כשייתכן וייאסר על קיום אירועים פומביים בהשתתפות למעלה מ- 2,500 איש. 

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי רק היושבים במקומות הבאים בדרבי התל אביבי באצטדיון בלומפילד נדרשים להיכנס לבידוד: גוש 425 בשער 7-8 בין השורות 43 ל-49 כולל בכל השורות בכיסאות 169-179 כולל. הבידוד הוא עד לתאריך 8 במרץ (שבועיים מתאריך הדרבי שהתקיים ב-24 בפברואר). המשרד הבהיר: "שאר האוהדים שהגיעו למשחק אינם נדרשים בבידוד".