מכת הקורונה: מקרה מוות ראשון בעיראק

המדינה הערבית מדווחת על מוות ראשון של אזרח שמת לאחר שנדבק בנגיף המסוכן. עד כה מניין ההורגים עומד על 3,111 איש, מתוך 90,894 שנדבקו בנגיף המסוכן. מוקדם יותר - 23 חברי פרלמנט איראני אובחנו גם הם כנשאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/20 11:32 ח באדר התשפ

מכת הקורונה: מקרה מוות ראשון בעיראק
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה בעיראק. הרשויות במדינה הערבית מדווחות לפני שעה קלה כי אדם שאובחן כסובל מהנגיף מת כתוצאה ממנו. בכל עולה מניין המתים מהנגיף המסוכן ל- 3,111 איש, כאשר 90,894 איש נדבקו בנגיף הקטלני נכון לאמש. מדובר באחוזי תמותה של 3.4%, כך על פי יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום.

נזכיר כי עוד בטרם מקווה המוות בעיראק, באיראן דווח על הידבקותם של 23 חברי פרלמנט איראני בנגיף, בנוסך ל- 77 אזרחי המדינה שמתו מהמחלה. כלי התקשורת האיראני דיווחו בנוסף כי אחד הנדבקים הוא בכיר בממשל שנדבק גם הוא. התפשטות המחלה במדינה הפרסית אף הביאה למותו של חבר פרלמנט איראני, עליו פורסם לפני מספר ימים. 

גם באירופה הנגיף מוסיף להשתולל. אמש שוחק משחק יורוליג בין מילאנו האיטלקית לריאל מדריד הספרדית ללא תמיכת הקהל הביתי, זאת בשל בהלת הקורונה האוחזת בארץ המגף. הבלה הגיעה גם לספרד, שם הוחלט כי המשחק בין ולנסיה לאטלנטה, שעתיד להיות משוחק בשבוע הבא במסגרת ליגת האלופות ייערך גם הוא אל מול יציעים ריקים.