"היה מוזר להעביר את השבת בבידוד"

אלעד ארנסט שב עם חבריו מאיטליה ונאלץ להיכנס לבידוד יחד איתם. בראיון לכיפה הוא מתאר את התחושות בדירה, איך זה להעביר שבת בבידוד תוך ידיעה שגם את פורים הם יפספסו וטוען: "ידענו שיש סיכוי שמשהו יקרה, אבל הנחיית הבידוד יצאה יום לפני שחזרנו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/03/20 11:55 ח באדר התשפ

"היה מוזר להעביר את השבת בבידוד"
ארנסט בקלפי הקורונה. "אנחנו מתחרפנים", צילום: ללא

ישראלים רבים שחזרו לאחרונה מאיטליה נאלצו להיכנס לבידוד עקב הבהלה מנגיף הקורונה. חלק מהם טסו לארץ המגף עוד בטרם הורה משרד הבריאות על השהייה בבידוד. אחד מהשוהים הוא אלעד ארנסט, תושב גבעת שמואל, שטס עם שלושה מחבריו לטיול ומצא עצמו מעביר את השבת האחרונה כשהוא בדירת בידוד יחד עם החברים.

"האמת שזה מצב מבאס, אנחנו מתחרפנים כאן ביחד בדירה", משתף בתחושות אלעד, "לא יודע אם אפשר לקרוא לזה זמן איכות ביחד כי אנחנו כבר שבוע שני רצוף יחד, אני חושב שאחרי הבידוד לא נראה אחד השני שנתיים. אבל ברצינות, זה לא כיף, כי אנחנו הולכים להיות מבודדים גם לפורים מהחברים והמשפחה ולא כך חשבנו להעביר את החג".

אלעד מסביר כי בשורת הבידוד נחתה על החבר'ה בהפתעה. "כשטסנו לאיטליה ידענו שיש סיכוי שיקרה משהו, אבל זה היה סיכוי נמוך. לא יצאה אז הנחיה להיכנס לבידוד. ואז יום לפני החזרה הוציאו את ההנחיה ואילצו אותנו להישאר פה בדירה. האמת שכשחזרתי אמא שלי אמרה לי 'אמרתי לך שאסור לצאת מהארץ'". 

"היה מוזר האמת להעביר את השבת בבידוד לחלק מהחבר'ה אפילו לא היו בגדים לשבת. את שירי קרליבעך הרגילים ששרים בבית כנסת שרנו פה יחד בדירה. וחוץ מזה, בגדול אכלנו והתפללנו, אין הרבה מה לעשות מעבר לכך, רק להמתין עד היציאה מהבידוד. מה שכן המשפחות שלנו דאגו להביא לנו אוכל לדירה לפני שבת וזה היה משמח"