בחירות במפלגה הדמוקרטית: ביידן פותח פער מסנדרס

שני המועמדים הדמוקרטים גרפו ניצחונות במדינות שונות, אך סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן ניצח במדינות גדולות יותר ואוחז ביתרון של מעל מאה צירים על פני יריבו הדמוקרטי. דמוקרטי נוסף, מייקל בלומברג, עשוי להודיע על פרישה במסיבת עיתונאים שיכנס

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/03/20 08:21 ח באדר התשפ

בחירות במפלגה הדמוקרטית: ביידן פותח פער מסנדרס
ביידן. מוביל במרוץ לנשיאות, צילום: shutterstock

הבחירות המוקדמות במפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית מתחממות: סגן הנשיא ג'ו ביידן אוחז ביתרון קל על פני יריבו ברני סנדרס וקרוב להכריע את ההתמודדות. על פי תוצאות המדגמים ב"סופר טיוזדיי", שני המתמודדים אמנם גרפו ניצחונות במדינות שונות, אך ביידן מקבל מספר צירים רב יותר מסנדרס.

סנדרדס נחל ניצחון צפוי בוורמונט, המהווה מדינת הבית שלו ומעוז תמיכה ידוע. ניצחון בוורמונט היה שווה לסנדרס 16 צירים. סנדרס גם זכה לניצחון ביוטה ובקולורדו, ואף גרף הישג נאה בדמות ניצחון צפוי בקליפורניה. התוצאות הסופיות בטקסס טרם ידועות, אך גם שם סנדרס מוביל נכון לרגע זה. 

ביידן לעומת סנדרס, ניצח גם הוא אך במדינות בעלות צירים רבים יותר. ניצחון משמעותי גרף ביידן בווירג'יניה, השווה 99 צירים. מדגמים ראשוניים מראים גם על ניצחון של ביידן בצפון קרוליינה, מסטצ'וסטס, ארקנסו, טנסי ואלבמה. על פי ספירת הצירים הכללית, ביידן מוביל על סנדרס נכון לרגע זה ביותר ממאה צירים. נציין כי ניצחון לביידן בקרוליינה שווה לביידן 415 צירים, בעוד בטקסס הוא יקבל 228 צירים.

מועמד דמוקרטי נוסף לנשיאות, מייקל בלומברג, עשוי להודיע היום על פרישה מהמירוץ לנשיאות במיסבת עיתונאים שיקיים מאוחר יותר. על פי התוצאות עד כה, בלומברג כנראה לא השיג ניצחון באף מדינה, ולא ישיג את כמות הצירים עבור ניצחון בבחירות. 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן