הנשיא שוקל להעביר את המנדט ישירות לכנסת

דיווח: הנשיא שוקל לא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אף אחד מהמועמדים, אלא ישירות לכנסת, לחברי הכנסת יהיו 21 יום לגבש 61 המלצות על מועמד

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 22:42 ז באדר התשפ

הנשיא שוקל להעביר את המנדט ישירות לכנסת
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

על רקע תוצאות הבחירות הצמודות וההערכה המסתמנת כי אף צד לא יקבל 61 מנדטים, נשיא המדינה ראובן ריבלין שוקל אפשרות חדשה: על פי הדיווח בכאן 11, בבית הנשיא שוקלים שלא להטיל על אף אחד מהמועמדים את המנדט להרכבת הממשלה, ולהעביר את ההכרעה ישירות לכנסת.

על פי הדיווח, ההחלטה הסופית בעניין לא תתקבל עד לפרסום תוצאות האמת הסופיות. במידה והנשיא יראה ששוב איש לא יוכל להקים ממשלה, ייתכן שהוא יעביר את ההחלטה לכנסת ל-21 יום, בדומה לנעשה לאחר שגםבנימין נתניהו וגם בני גנץ כשלו בהרכבת הממשלה לאחר הבחירות הקודמות בספטמבר.

בתום שלושת השבועות, הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה על מי שיקבל את ההמלצות של 61 חברי כנסת – ואם אף אחד לא יקבל את ההמלצות הנדרשות, הכנסת תתפזר ותלך לבחירות בפעם הרביעית.

מוקדם יותר בית הנשיא הודיע כי ההתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד נבחר, ייערכו בבית הנשיא לאחר שתוצאות הבחירות יהיו ברורות, רשמיות וסופיות. על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק, הנדל צפוי להעביר לנשיא את התוצאות בעוד שבוע בדיוק- בי"ד אדר תש"ף, 10 במרץ 2020. בשלב הבא יקיים ריבלין התייעצויות עם ראשי המפלגות ויקבל החלטה בתוך שבוע בדיוק – כך שהתאריך האחרון להטלת המנדט יהיה ב-17 במרץ, יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה.