לקראת פורים: עצורים בבני ברק עקב שימוש והפצת חומרי נפץ

בני ברק נעצרו שני צעירים, בגין הפצת חומרים מסוכנים ושימוש בהם. כמו כן, נערכו עשרות ביקורות פתע בבתי עסק בשיתוף עם פקחי משרד הכלכלה לבדיקת נקודות שנחשדו בהפצת חומרי נפץ לקראת חג הפורים ובחלקן הוחרמו צעצועים מסוכנים ונגד המפיצים ננקטו הליכים מנהליים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 22:32 ז באדר התשפ

לקראת פורים: עצורים בבני ברק עקב שימוש והפצת חומרי נפץ
צעצועים מסוכנים, צילום: דוברות המשטרה

בבני ברק נעצרו השבוע שני צעירים, האחד בגין שימוש בחומרים מסוכנים והשני בגין שימוש בהם. גורמים בעירייה עמם שוחחנו מציינים את שיתוף הפעולה ההדוק של יחידת השיטור העירונית עם משטרת ישראל למניעת תופעת המשחק בחומרי נפץ מסוכנים על ידי ילדים ובני נוער. לדבריהם, בעקבות הפרסום אותו יזמה העירייה על הוראת הרבנים לדווח על כל חשד לשימוש או אחזקה של חומרי נפץ, בעיקר לקראת חג הפורים,  מתקבלות פניות רבות במוקד העירוני ובמשטרה המטופלות באופן מיידי.

"אם בעבר אנשים חששו מדין 'מויסר' הרי שהיום ברור לכולם שמדובר בפיקוח נפש ויש לדווח ללא דיחוי על כל חשד", מציין גורם בכיר בעירייה. "ראש העיר שם כמטרה לצמצם את התופעה ואף למגר אותה, והדבר מחלחל הן לעובדי המוקד והפיקוח העירוניים, והן למשטרת ישראל אתה אנו נמצאים בשיתוף פעולה מלא להיערכות משותפת לקראת ימי הפורים" מוסיף הבכיר.


משיחה עם תושבים בעיר עולה, כי למרות שהתופעה עדיין קיימת, נראה שהמאמץ ניכר ברחובות ותופעת השימוש בנפצים מסוכנים נמצאת במגמת ירידה.