צפו: ככה סופרים את קולות קלפיות הקורונה

ועדת הבחירות החלה לספור את הקולות מקלפיות הקורונה. 4,073 פתקי בוחרים עשויים לשנות את מפת המנדטים הסופית, להוסיף מנדטים נוספים לגוש הימין ולסייע לראש הממשלה להרכיב קואליציית 61 חברי כנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 21:03 ז באדר התשפ

צפו: ככה סופרים את קולות קלפיות הקורונה
נערכים לבחירות, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, נציגי ועדת הבחירות החלו בספירת קולות הבוחרים שהצביעו בקלפיות הייעודיות לשוהים בבידוד. הנציגים ספרו את הקולות תוך שהם לבושים במיגון מלא. כזכור, על פי נתוני מגן דוד אדום, 4,073 איש מתוך השוהים בבידוד הצביעו בקלפיות הייעודיות, זאת לאחר שבוועדת הבחירות הוחלט להאריך את משך פעילות הקלפיות בשעתיים נוספות מעבר לפרק הזמן המקורי. 

מוקדם יותר הודיעה וועדת הבחירות על התכווצות גוש הימין לכדי 58 מנדטים, מרחק שלושה מנדטים להרכבת ממשלה. לאחר מכן המספרים עודכנו, וגוש הימין חזר ל- 59 מנדטים. יחד עם זאת, לגוש הימין יהיה קשה להרכיב ממשלה ללא שני המנדטים הנוספים, כאשר זהות הפתקים שיספרו מקלפיות הקורונה עשויה להשפיע על מפת המנדטים הסופית, ואולי אף לסלול לראש הממשלה בנימין נתניהו את הדרך להרכבת קואליציית 61 חברי כנסת.

נזכיר, כי בקלפיות הקורונה התרחשה מהומה, כאשר דווחו על תורי ענק בדרך אל שלשול פתק הבוחר. לאחר מספר שעות ולאור העומסים החליטה ועדת הבחירות על הארכת משך פעילות הקלפיות, כמו גם על פתיחת שתי קלפיות נוספות, בתל אביב וכפר סבא.