תרחיש סמוטריץ': "גנץ הופך לשר ביטחון בממשלת נתניהו עם 15 הח"כים שלו"

אחרי ישיבת בלוק הימין, סמוטריץ' מציג תרחיש להרכבת ממשלה, לדבריו: "נתניהו רוצה באמת לממש את תכנית טראמפ על שני חלקיה ולהקים מדינה פלשתינית "מפורזת". בשביל זה הוא צריך את גנץ ולא אותנו"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 03/03/20 18:11 ז באדר התשפ

תרחיש סמוטריץ': "גנץ הופך לשר ביטחון בממשלת נתניהו עם 15 הח"כים שלו"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יממה לאחר תוצאות המדגמים, ולאחר ספירת 97% מהקלפיות , מציג השר בצלאל סמוטריץ' את התרחיש האפשרי לדעתו להרכבת ממשלה. בציוץ בטוויטר הוא פורש את התרחיש באופן רחב וכותב:

"נתניהו רוצה באמת לממש את תכנית טראמפ על שני חלקיה ולהקים מדינה פלשתינית "מפורזת". בשביל זה הוא צריך את גנץ ולא אותנו. יש בהחלט חשש שנתניהו ירצה בשלהי כהונתו להירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהביא "הסכם מדיני היסטורי" ומימש את "חזון בר אילן".

https://twitter.com/bezalelsm/status/1234866802393583616 

עוד הוסיף לגבי נתניהו, "גם תיקונים היסטוריים במערכת המשפט הוא לא באמת רוצה לעשות, וגם את זה ממשלה עם גנץ משרתת - יהיה לו את מי להאשים בכך (ע"ע כחלון...). ובכלל, כידוע, נתניהו "לא מת" עלינו בקואליציה. לכן התרחיש הסביר הוא שגנץ מתפרק מלפיד ויעלון והופך לשר ביטחון בממשלת נתניהו עם 15 הח"כים שלו".

לגבי הצטרפות בנט לממשלה כזו כותב סמוטריץ', "אם נתניהו בונה על זה שבנט יוכל לחיות בממשלה כזו, כך שהוא לא יצטייר כמי שבגד בציונות הדתית, אלא השאיר בחוץ רק את "הסמוטריצ'ים" (הוא עשה את זה כשהשאיר את האיחוד הלאומי בחוץ ב - 2009) ושתהיה לו ממשלת תהליך מדיני רחבה עם "פיוס לאומי" וכו', נכונה לו אכזבה"

סמוטריץ' מציין כי מהיכרותו עם בנט, הוא לא יפנה עורף לציונות הדתית ולערכיו הלאומיים. הוא מסיים כי רק אם הליכודניקים יעמדו כנגד נתניהו ויציבו לו קווים אדומים ניתן יהיה למנוע תרחיש זה.