התפשטות הקורונה| יו"ר ארגון הבריאות העולמי: "3,110 מקרי מוות"

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, חברי פרלמנט איראנים נדבקו, מקרה שני של הידבקות בניו יורק, שני בתי הספר היהודיים בריברדייל ובווסצ'סטר נסגרו מחשש להדבקה בנגיף קורונה, בעולם מקשיחים מדיניות במטרה להילחם במחלה. יו"ר ארגון הבריאות העולמי:"עד כה נרשמו בסך הכול 90,893 מקרי הדבקה ו-3,110 מקרי מוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 18:28 ז באדר התשפ

התפשטות הקורונה| יו"ר ארגון הבריאות העולמי:  "3,110 מקרי מוות"
נגיף הקורונה , צילום: shutterstock

הנגיף הקטלני ממשיך בהתפשטותו ברחבי העולם. בכירים בערב הסעודית הודיעו היום (ג') על סגירת גבולות המדינה בפני זרים החברים מדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ הפרסי, ביניהן כווית, איחוד האמירויות, עומאן בחריין וקטאר.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייזוס: "כ-3.4 אחוזים מהמקרים המאובחנים מתו מהווירוס. עד כה נרשמו בסך הכול 90,893 מקרי הדבקה ו-3,110 מקרי מוות"

בתוך כך, 23 חברי פרלמנט באיראן נדבקו בנגיף,  בנוסף לדיווח על 77 מתים מהמחלה. בכלי התקשורת המקומיים פורסם מידע אודות בכיר נוסף בממשל שנדבק במחלה, זאת לאחר ההודעה על מותו של חבר פרלמנט איראני כתוצאה מסיבוכי המחלה, שפורסמה לפני מספר ימים. כעת מדובר בראש שירותי החירום הרפואיים , שמסר לכלי התקשורת ואמר כי "בריאותי טובה ואין סיבה לדאגה". 

בבריטניה הודיעו על זינוק במספר החולים בווירוס בשטחיה, שעלה עתה ל-51 חולים מאומתים, לעומת 39 חולים אמש, כך מסר שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק. לצד הדיווחים המדאיגים, פורסמה היום תכנית הפעולה הבריטית, שמטרתה המוצהרת הנה לבלום את התפשטות הנגיף במדינה, ומתחייבת להלחם בקורונה בכל האמצעים העומדים לרשות הממשלה. "מדובר באתגר לאומי - זה הזמן להיערך", אמר היום ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, עם זאת, בניסיון למנוע פאניקה, הכריז כי הוא רואה סבירות למעורבות צבאית שמטרתה לשמור על הסדר במקרה של החרפה במקרי ההידבקות במחלה.

גם ארצות הברית נערכת לקראת התפשטות הנגיף, בניו יורק אותר היום חולה נוסף, לאחר הודעה על מוות ראשון במדינה כתוצאה מהמחלה. כמו כן,מאה תושבים נוספים נמצאו נשאים, למרות שאינם מרגישים את תסמיני הנגיף. עקב המצב, בתי הספר בעיר הודיעו על היערכות מוגברת ועל ביטול שיעורים במוסדות חינוכיים שונים ברובע ברונקס, זאת בניסיון למנוע הידבקות בקרב התלמידים והצוות. 

נזכיר כי אל על ביטלה היום (ב') את טיסותיה לקפריסין עקב החשש מהתפשטות הנגיף.