בכירי ועדת הבחירות יספרו בעצמם את הקולות מהקלפיות המבודדות

עקב החשש מהידבקות והרצון לשמש דוגמה ועדת הבחירות החליטה שמי שיספור את קולות הבוחרים מהקלפיות המיועדות, יהיו בכיר הועדה. מנכ"לית הוועדה אורלי עדס, היועץ המשפטי לוועדה, הדובר וראשי האגפים הם יהיו הסופרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 12:17 ז באדר התשפ

בכירי ועדת הבחירות יספרו בעצמם את הקולות מהקלפיות המבודדות
אנשי הבידוד מצביעים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בוועדת הבחירות המרכזית חוששים כיצד יספרו הקולות של 4,076 הישראלים, שהצביעו בקלפיות המיועדות לאנשים שמבודדים בשל חשש מהדבקה של נגיף הקורונה. כדי להראות את החשיבות של הנושא, ושלא יזניחו את הקולות שנאספו בקלפיות, הוחלט כי דווקא בכירי הוועדה הם אלו שיספרו באופן אישי את הקולות.

בכירי ועדת הבחירות המרכזית, ובהם מנכ"לית הוועדה אורלי עדס, היועץ המשפטי לוועדה, הדובר וראשי האגפים יספרו את קולות 4,076 הישראלים ששוהים בבידוד והצביעו בקלפיות המבודדות. הסופרים יהיו עם מסכות וכפפות, על פי הנחיות משרד הבריאות. הספירה תתבצע באוהל מחוץ לכנסת, שאליו יובאו הקלפיות מחר בערב. ספירת הקולות תחל רק לאחר שכל סופרי הקולות של המעטפות הכפולות האחרות יעזבו את משכן הכנסת. 

ספירת המעטפות מהקלפיות המבודדות אמורה להתחיל לאחר ספירת המעטפות הכפולות, ולפי שעה לא ברור אם ייספרו במרכז הלוגיסטי של ועדת הבחירות, או באוהל מיוחד שיוקם מחוץ לכנסת. באיגוד רופאי הבריאות של ההסתדרות הרפואית ציינו כי החשש לגעת בפתקים ובמעטפות אינו מוצדק: "ככל הידוע, נגיף הקורונה אינו מועבר באמצעות חפצים כדוגמת פתקי הצבעה ולא דווח על העברת המחלה בדרך זו. יש להדריך את הציבור לצמצום העברת הנגיף בהתאם לידע המדעי ועקרונות בריאות הציבור, על בסיס מדע ולא על בסיס פחדים".