תחבורה ציבורית חינם ביום הבחירות: מאות קווים בין עירוניים ורכבת ישראל

יום הבחירות: ועדת הבחירות ומשרד התחבורה הודיעו כי הנסיעה חינם ב-630 קווים בין עירוניים וכן ברכבת ישראל, עד תום יום הבחירות

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 02/03/20 07:15 ו באדר התשפ

תחבורה ציבורית חינם ביום הבחירות: מאות קווים בין עירוניים ורכבת ישראל
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

יום הבחירות – הנסיעה חינם בכ-630 קווים בין עירוניים וברכבת ישראל.

ועדת הבחירות המרכזית בשיתוף משרד התחבורה הודיעו, כי שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית ב-630 קווי אוטובוס וברכבת ישראל, היום (ב'), יום הבחירות, יהיו בחינם לכלל הציבור הרחב, החל מהשעה 20:00 ביום שלפני הבחירות (16.9.19) ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (17.9.19). כל זאת במטרה לאפשר למצביעים הרחוקים מקלפי ההצבעה שלהם להגיע להצבעה.

לרשימת קווי האוטובוס הפתוחים לנסיעה בחינם, ניתן לפנות למוקד המידע של משרד התחבורה במספר 8787*. באתר חברת 'אגד' ניתן למצוא את הקווים החינמיים, בהם: 405 ו-480 בין ירושלים לתל אביב, קווים 446 ו-470 בין ירושלים לבאר שבע, קו 910 בין תל אביב לחיפה, קו 845 בין תל אביב לקרית שמונה, קו 962 בין טבריה לירושלים ועוד. ניתן להתעדכן ברשימת הקווים המלאה באתר אגד.

הנוסע באוטובוס של התחבורה הציבורית הבינעירונית יעלה לאוטובוס (לאחר שווידא, כי אכן קו האוטובוס נכלל ברשימת הקווים הפתוחים לנסיעה בחינם) באופן חופשי, ללא צורך בכרטיס.  
הנוסע ברכבת, ימשוך "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטית או בקופות הנמצאות בתחנות הרכבת. 

הנוסעים בקווי אילת יתבקשו להציג תעודת זהות בליווי ספח או רישיון נהיגה.
חיילים יוכלו לנסוע בחינם (עם/ללא מדים) בכל קווי אגד, למעט בקווי אילת.
בקווי אילת – בנוסף לחוגר נדרשת גם הצגת תעודת ערבה או: תעודת זהות בליווי ספח או רישיון נהיגה.
באישור משרד התחבורה עמדות "על הקו" (הרב קו) יהיו סגורות.

רכבת ישראל נערכה למתן שירות במהלך היום (ב') יום הבחירות לכנסת ה-23. בניגוד לימי בחירות בשנים קודמות, בהם הופעלו קווי הרכבת במתכונת מצומצמת, החליטו במשרד התחבורה וברכבת ישראל להפעיל את קווי הרכבת בתדירות מלאה, הכוללת כ-580  רכבות, לצורך מתן שירות מקיף ברחבי המדינה. 

רכבת ישראל

רכבת ישראלצילום: רכבת ישראל

זאת בהמשך לעבודת מטה מקדימה שנעשתה בנושא, ובהתאם לבחינת התפלגות הנסיעות בימי הבחירות לכנסת שנערכו באפריל ובספטמבר אשתקד. ברכבת מצפים לכ-250 אלף נסיעות ביום הבחירות, אשר יתפרסו על פני כל שעות היום

הנסיעה ברכבת תתאפשר ללא תשלום, בהתאם להנחיות משרד התחבורה. 
כרטיסי הנסיעה הייעודיים יונפקו במכונות האוטומטיות לממכר כרטיסים הפזורות בכל תחנות הרכבת, החל מאתמול,  יום ראשון ה-1.3.20 בשעה 20:00 ועד היום, יום שני ה-2.3.20 בשעה 23:59. 
כמו כן יחולקו כרטיסי נסיעה מסוג "כרטיס יומי ארצי" בקופות המאוישות, וכן על ידי דיילים שיוצבו בתחנות נבחרות. כרטיסים אשר יונפקו בתחנות הרכבת תקפים אך ורק לנסיעה ברכבת.

יש להדגיש שהטבת הנסיעה תינתן באמצעות כרטיסי נייר חד פעמי בלבד, הציבור מתבקש שלא לעשות שימוש בחוזים הטעונים בכרטיסי הרב קו. כמו כן, לא יופעל שירות 'מקום שמור' ביום זה. 

לנוסעים מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים באתר רכבת ישראל, ביישומון (אפליקציה) ובפייסבוק.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, ציינה כי בבחירות אלה, גדל מספר הקווים הבין עירוניים הפתוחים לנסיעה בחינם והיא מצפה כי היוזמה שנקטה הוועדה להקל על אזרחי ישראל להגיע לקלפי בנוחות ובבטיחות, תעודד גם את אלה אשר יהיו מרוחקים ביום הבחירות מהקלפי בה הם רשומים, לממש את זכותם וחובתם להצביע בבחירות לכנסת ה-22. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן