חיילי גל"צ קיבלו במייל הודעה שלא להצביע לביבי

בכירה תחנת הרדיו הצבאית, שלחה מייל הומוריסטי שכלל בתוכו רמיזה של המסר: "רק לא ביבי". בתחנה הודיעו כי הם רואים את המעשה בחומרה, ונזפו בעובדת

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 22:18 ה באדר התשפ

חיילי גל"צ קיבלו במייל הודעה שלא להצביע לביבי
גל"צ, צילום: תומר ניוברג פלאש 90

חיילי גלי צה"ל קיבלו השבוע מייל עם מסר הומוריסטי מוצפן, הקורא לא להצביע לראש הממשלה בנימין נתניהו. מאיה גייר, בכירה בתחנה, היא אזרחית עובדת צה"ל שמכהנת כמנהלת תוכניות ונמצאת דרגה אחת מתחת לראש מחלקת התכניות בגל"צ, ועורכת בין היתר גם את האוניברסיטה המשודרת, שלחה את המייל ביום חמישי שעבר. המייל הוסף כטקסט הומוריסטי בתחתי הודעה אינפורמטיבית, שבועית.

נוסח ההודעה:

"רק רציתי להגיד לכולכם

קודם לכן ושכחתי,

לפני שאתם מצביעים –

אל תשכחו

בבקשה לבדוק אם במקרה

יש אקרוסטיכון מנחה במייל הזה,

בסדר?

יאללה, סופ"ש נעים!"

על פי פרסום של מקור ראשון, מרבית החיילים לא הראו התרגשות מהנאמר, אך עדיין היו כאלו שלא אהבו את ההומור המדובר. גורם בתחנה מסר ש"מדובר בטקסט מתנשא, שעדיף היה שלא נכתב. בכירה בתחנה, בעלת סמכות על חיילים, לא יכולה להרשות לעצמה להתבטא כך גם אם זה נאמר כביכול בהומור". טקסט כזה עובר על "שימוש בתעמולת בחירות בצה"ל, באופן שעשוי ליצור רושם כי צה"ל מזוהה עם מפלגה או עם רשימת מועמדים כלשהי".

מגלי צה״ל נמסר: ״מפקד גלי צה״ל רואה בחומרה את ההודעה, שעוברת על איסור תעמולת בחירות. בעקבות זאת נקראה העובדת לשיחת בירור, אשר בסיומה ננזפה והתנצלה על הדברים״.