איתמר בן גביר: "אנחנו כאן כדי להישאר"

בן גביר נשאר עיקש ומודיע כי לא יפרוש מהמירוץ לכנסת. "אנו מודיעים למרות הספינים, אנחנו לא פורשים". בן גביר יוצא נגד יהדות התורה והליכוד שהציעו למפלגה ג'ובים בעד פרישה, אך בן גביר טוען כי נתן לבוחריו מילה ושהוא לא יפרוש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/03/20 19:50 ה באדר התשפ

איתמר בן גביר: "אנחנו כאן כדי להישאר"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי יממה מותחת בה לא היה ברור האם עוצמה יהודית תיכנע ללחץ מחנה הימין ותפרוש או שתישאר איתנה ותמשיך לרוץ לכנסת החדשה. הערב (א') תמה השאלה איתמר בן גביר הצהיר כי אצלו "מילה זו מילה" ושהוא יישאר במרוץ לכנסת.

בנאומו אמר: "הערב הזה הוא נאום ניצחון. ניצחון הדרך על העסקנות הפוליטית. ניצחון הערכים ניצחון האמת על השקר. זה לא סוד שניהלנו משא ומתן עם כל המפלגות שטוענות שהן מפלגות ימין". בן גביר המשיך להתייחס למשא ומתן אותו ניהל עם הליכוד: "עד לפנות בוקר ישבתי עם נציגי הליכוד ואמרתי להם, תנו לנו אידאולוגיה, תנו לנו את מה שהוא לא הבטחות על הקרח כמו פינוי חאן אל אחמר עוד חודש וחצי. אגב, נתניהו הבטיח לפנות את חאן אל אחמר לפני ארבעה חודשים, שלושה חודשים, חודשיים. אז הבטיח".

בן גביר תוקף גם את יהדות התורה עמה ניסו גם לקיים איזושהי עסקה על מנת שיפרוש מהמירוץ: "גם ג' אותו הדבר, רק דיבורים על יחידות מימון ועוזרים פרלמנטריים, אבל גם הם לא הסכימו לשום דבר אידאולוגי. למעשה, אף אחד בממשלה הזו לא הסכים לרגע למדיניות ימין. הם לא הסכימו לשנות את הוועדה למינוי שופטים. לא הסכימו להפסיק את תשלום הפרוטקשן לחמאס. לא הסכימו שאנחנו נהיה בעלי הבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, בהר הבית, וכמובן שלא הסכימו להתחייב שלא יקימו מדינה פלסטינית".

בן גביר ממשיך ועובר להצהרה כי לא יפרוש מהמירוץ: "הערב הזה יש לי אמירה ברורה לכל אותם פוליטיקאים שטוענים שהם ימין, נתניהו, בנט, גפני, ודרעי: אני לא פוליטיקאי. אני לא מייצג כיסאולוגיה, אני מייצג דרך. רבותי, אני יודע שגם בליכוד גם בימינה וגם בג' יש קמפיין מזויף, מוציאים מודעות מזויפות שפרשנו – אז זהו שלא, אנחנו כאן, כדי להישאר".  

"אז נכון. לפי הסקרים אנחנו לא עוברים את אחוז החסימה" מודה בן גביר. " אבל לפי כל הסקרים אנחנו עומדים על שנים וחצי מנדטים, ולפי כל הסקרים אי אפשר להרכיב ממשלה בלעדינו. הבטחנו כל הדרך: מילה שלנו זו מילה. קיבלנו הערב את דעתו של הרב דב ליאור שליט"א שהורה לנו להמשיך בריצה, כדי שהאמת תנצח. לכולם ברור: זה או ממשלה עם עוצמה יהודית, או בחירות בפעם רביעית".