יועז הנדל לכיפה: "איפה כתוב בי"ג עיקרים שנתניהו צריך להיות ראש ממשלה?"

יועז הנדל בראיון לכיפה, יוצא נגד השרה רגב: "מירי רגב- פרזנטורית של שנאת חינם". על ימינה: "בימינה אומרים כי אם תצביע להם הצבעת נתניהו, אז יצביעו כבר למקור". על ליצמן: "אני מעדיף שמאלני שסוחב איתי אלונקה מאדם לא ציוני".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/03/20 18:10 ה באדר התשפ

יועז הנדל לכיפה: "איפה כתוב בי"ג עיקרים שנתניהו צריך להיות ראש ממשלה?"
צילום: כיפה

חבר הכנסת יועז הנדל התראיין לכיפה ויוצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתו צריך לעסוק במשפט ולא בממשלה. על מירי רגב הוא טוען כי היא משסה את הציבור. מבחינתו ימינה וליכוד זה היינו הך. וקורא לציונות הדתית להיות ממלכתיים יותר ולבחור לפי הערכים הללו. 

מה מצבכם באמת בציונות הדתית אחרי העליות והמורדות שהיו לכם בקמפיין?

"קשה להגיד מה הציונות הדתית באמת חושבת, כידוע הציונות הדתית היא לא דבר אחד. לא רק הציונות הדתית הבורגנית או הלייטים מצביעים לנו, בדקנו גם בישובים הכי כבדים בשומרון, קיבלנו עשרה אחוזים ביהודה ושומרון. יש לנו מצביעים גם ביישובים פר אקסלנס לא מעורבים, אלא של דתיים בלבד. אנו מקבלים רק משם חצי מנדט, וזה בלי דתיי הערים. הסיפור כאן הוא ערכי, הציונות הדתית מחונכת לממלכתיות, למלחמה בשחיתות, הסתמכות על נתן אשל, אישה כמו מירי רגב - פרזנטורית של שנאת חינם. בהתנתקות היא קראה לתושבים 'ברברים'. אז כשכוללים את כל אלה יחד, לא נראה לי שיש דתי שירצה להצביע לרגב או לנתניהו בלי איזו צביטה בלב".

יש כאלה שיגידו שהכל נכון, אבל לא בגלל זה אפסיק להצביע ליכוד. 

"נכון, יש כאלה שרוצים להצביע למי שיבטיח להם את ארץ ישראל השלמה, אבל כשמעמידים אותם מול העובדות, זה לא קורה, הוא דוחה אותם שוב ושוב כל מערכת בחירות. נכון שהחלק הארי בציונות הדתית עדיין מצביע ימינה או ליכוד, אך עדיין יש אחוז לא קטן שלא יצביע לליכוד או לימינה שתומכת בליכוד. ימינה הצהירה בסבבי הבחירות שלה שאם תצביעו להם בעצם הצבעתם נתניהו. ואם זה כך אז המצביע הממוצע יגיד, אם זה ככה אז אצביע כבר למקור. אנחנו האלטרנטיבה היחידה שיש לליכוד".

למפלגה שלכם מצביעים גם אנשי שמאל. לא לכולם נוח עם מגוון הדעות הרחב אצלכם.

"כל מפלגה גדולה מורכבת מכמה סוגים של מצביעים, אבל השאלה הסופית היא בסוף עם מי אתה סוחב את האלונקה בצבא. בצבא יהיה אתך גם שמאלני שיסחב אתך את האלונקה, ואצל ליצמן עם כל הכבוד אליו, הוא לא ציוני. השותף הטבעי שלי הוא מי שישרת איתי".

נתניהו אמר הבוקר שיברקן הוא לא האחרון שיערוק לליכוד, למי הוא התכוון?

"אצל נתניהו מי שלא ימין הוא בוגד, הביקורת שלי כלפיו הייתה עוד לפני שנכנסתי לפוליטיקה ואמרתי שמדובר באדם משסה. הוא לא ממלכתי הוא הופך את בני ביתו לבני מלוכה, הוא תוקף את המשטרה, שב"כ ואת השופטים. הימין של כחול לבן הרבה יותר נוקשה מזה של נתניהו, אין דרך אחרת להגיד את זה מאשר שנתניהו פשוט מבלף. הוא מבלף למצביעיו, אמר שישיגו 61 מנדטים, אמר כבר לפני חודש שיחיל ריבונות, אני אעלה את בני הפלשמורה, כל ההבטחות שלו באוויר. הוא ממשיך להבטיח מתוך אמונה, שלא ברור לי מאיפה היא באה, שהמצביעים שלו לא חכמים. זה זלזול בבוחרים שלו, וזה לא ילך לו".

האם תלכו עם נתניהו לממשלת אחדות? יש סיכוי שעוד תשתפו איתו פעולה?

"השאלה היא אם נתניהו ילך לבית משפט, נתניהו אמר בעצמו עוד כשביקש חסינות שהוא 'לא יכול להיות ראש ממשלה ולהיות בבית משפט'. גם אני חושב שהוא לא יכול לתפקד כראש ממשלה ובבית משפט, לכן תוציא את נתניהו ותהיה ממשלת אחדות ציונית בריאה. איפה כתוב בי"ג עיקרים שנתניהו צריך להיות ראש ממשלה? צריך למצוא פתרון מקורי".

הנדל ממשיך במסר לבוחרים: "אני קורא לציונות הדתית לחזור הביתה, לא דווקא פוליטי אלא לערכים לממלכתיות, את הראייה במוסדות המדינה כחלק מאיתנו ולא כאויב, את ההבנה שהם זה אנחנו. אנשים שמפלגים את ישראל הם מסוכנים, פוסט ציונות היא מסוכנת. מנהיגות צריכה לשמש דוגמה אישית ולא להיות בבית משפט, כשאתה מבין את כל אלה אתה יודע איפה הבית שלך".