איילת שקד לכיפה: "ש"ס לא צריכה להיות יותר גדולה מהציונות הדתית"

שעות לפני פתיחת הקלפיות, יושבת ראש הימין החדש שוללת את האשמות ההקצנה כלפי הרב רפי: "לפיד הוא כתם על הרשימה של כחול לבן", ומדגישה: "בלעדינו לא תהיה ריבונות"

עדיאל שביט מירב כהן, עדיאל שביט, חדשות כיפה 01/03/20 17:48 ה באדר התשפ

איילת שקד לכיפה: "ש"ס לא צריכה להיות יותר גדולה מהציונות הדתית"
שקד באולפן כיפה , צילום: כיפה

רגע לפני יום הבוחר, חברת הכנסת איילת שקד מגיעה לאולפן כיפה בניסיון אחרון להמריץ את הציונות הדתית לקלפיות. שקד תוקפת את נתניהו: "הליכוד מעדיף את הציונות הדתית קטנה, בטח שיותר קטנה מהחרדים", ואת כחול לבן: "העלי תאנה שהם שמו במפלגה לא מייצגים את הציונות הדתית".

יממה לפני הבחירות, ראש הממשלה מתראיין אצלנו בכיפה ואומר "אני לא צריך אף אחד שישמור עליי מימין", מה תגובתך?

"נתניהו מתראיין אצלכם רק לפני בחירות אנחנו מתראיינים אצלכם כל הזמן. אנחנו הוכחנו את עצמנו בעשייה רבת שנים אנחנו עמוד השדרה האידאולוגי של הממשלה. בלעדינו לא תהיה ריבונות, אנחנו המפלגה היחידה שמתנגדת למדינה פלסטינית. במערכת המשפט החלפתי את ציפי לבני והתחלתי ברפורמות. חיזוק הזהות היהודית זה דבר שמעניין רק אותנו. גם בנט עושה דברים חשובים במשרד הביטחון. אנשים צריכים לדעת שאם לא יצביעו לנו אנחנו לא נהיה. הליכוד מוביל על פי הסקרים בשני מנדטים על כחול לבן וטוב שכך. כעת אנחנו צריכים שהימין האידאולוגי והציונות הדתית ייתנו לנו את הכוח. להצביע לנו זה כמו להצביע בשני פתקים כי אנחנו נלך רק עם נתניהו, אבל מחזקים את האנשים שלנו".

הימין יורד בכמות המנדטים בין סבבי הבחירות, מצביעי ימין לא מצביעים לנתניהו בגלל כתבי האישום, אתם במקום להיות אלטרנטיבה אתם אומרים שתתמכו בו, מתי תגידו לזה די?     

"אני קוראת למצביעי הימין, שלא רוצים להצביע לו בגלל התיקים, ואומרת הצביעו ימינה. יש לנו את הרשימה הכי ערכית, אידאולוגית ונקייה שיש. 50% מהרשימה הן נשים, מפלגה יחידה שהיא כזו. באשר לנתניהו במידה ויבחר כל הדברים עליו גלויים, הציבור יודע הכל, והחוק מאפשר לו להקים ממשלה, אז בוודאי שנרצה להקים אתו ממשלה כי מועמד הימין".

 גם אם יורשע בבית המשפט תמשיכו לתמוך בו?

"זה צעד רחוק מידי. אנחנו מאחלים לראש הממשלה שיוכיח את חפותו, אנחנו לא חושבים שיורשע, נקווה שהוא יזוכה".

בכל זאת נתניהו תוקף אתכם, וחושב שעדיף שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ולא חשוב אם לכם יהיה מנדט יותר או פחות.

"המציאות היא הפוכה. אין זה משנה אם לליכוד יהיו 35 או 37 מנדטים, מה שחשוב זה הגוש. מה גם שהליכוד הוא כבר עכשיו המפלגה הגדולה ביותר. יותר חשוב אם אנחנו נהיה 6 מנדטים או 9. יחד עם עידית סילמן, שרה ב"ק, שירלי פינטו, אורית סטרוק, זה מאוד משנה אם הן תהיינה בכנסת או לא. האם נקבל תיקים בכירים או לא. הליכוד מעדיף את הציונות הדתית קטנה, בטח שיותר קטנה מהחרדים, כי אז יש פחות בעיות.  אני פונה לציונות הדתית ואומרת- ש"ס לא צריכה להיות יותר גדולה מהציונות הדתית. הרשימה המשותפת לא צריכה להיות פי שניים מהציונות הדתית. לכן הרשימה שלנו, שתהליך ההרכבה שלה היה לא טוב אבל התוצאה מצוינת, מכילה את כל הזרמים והרבה נשים, אני קוראת לציונות הדתית לחזור הביתה ולהצביע לנו".

לא רק הליכוד לוקח לכם מנדטים גם מטה הסרוגים של כחול לבן לוקח לכם כמנדט-מנדט וחצי, איפה אתם לא מצליחים?

"ראשית הם לא לוקחים לנו הרבה, הם אמנם משקיעים בפרסום אך ללא טעם. העלי תאנה שהם שמו במפלגה לא מייצגים את הציונות הדתית. נזכיר שבימים שיש עתיד הייתה בכנסת היא נלחמה בישיבות ההסדר, בשירות הלאומי, בחינוך הממלכתי-דתי, אז עכשיו כשהיא פונה לציונות הדתית ומנסה להיות לה בית, בעיניי זה מזויף".

ועדיין הם מצליחים לנגוס בכם.

"אני כבר ארבעה שבתות לא בבית אני מסתובבת ברחובות, ירושלים, פתח תקווה ועוד. ואני רואה שמי שמצביע לכחול לבן זה אלו שלא מוכנים להצביע לנתניהו. לכן אני אומרת לאותם האנשים תצביעו לנו. האופציה היחידה לכחול לבן להקים קואליציה זה עם הרשימה המשותפת, מה אתם מעדיפים להצביע לנו או למפלגה שתלך עם המשותפת? זה לא יעלה על הדעת. את מי אתם מעדיפים בכנסת את עידית ושרה ב"ק שהן ליברליות מהציונות הדתי, את שירלי פינטו שהיא חרשת ותהיה הראשונה לייצג את בעלי המוגבלויות בכנסת, או את מספר 35 בכחול לבן? השתגעתם?".

לפיד השווה את הרב רפי פרץ להיבא יזבק, יכול להיות שהרב פרץ הוא כתם על הרשימה?

"הנה עוד סיבה לא להצביע להם. אני חושבת שלפיד הוא כתם על הרשימה של כחול לבן. להשוות איש ערכי, טייס בחיל האוויר, שכשפונה מגוש קטיף הלך בשקט לחולות חלוצה ולא לרמת אביב. להשוות אותו לתומכת טרור זה כתם בכחול לבן".

ובכל זאת אתם מסתירים אותו מהקמפיין

"מה שעושים בשביל לנהל קמפיין עושים בשביל לנהל קמפיין. הרב פרץ הוא עתיר זכויות הוא משקיע מאוד בשביל הקמפיין והוא היה בדימונה, קרית שמואל, חיפה, ראש העין ושדרות. הוא משקיע בשביל הקמפיין ואני מאמינה שאיתו ננצח".